Elektriline säästlikkus, seitsmekohaline luksus ja maastikuvõimekus: Ford Explorer pistikhübriid suudab seda kõike

  • Täiesti uus seitsmekohaline Ford Explorer pistikhübriid linnamaastur ühendab endas bensiinimootori ja elektriajami, et pakkuda 457 hj, 825 Nm ja kuni 48 km elektrilist sõiduulatust (NEDC).
  • Standardvarustusse kuuluv nutikas nelikvedu, erinevate maastike jaoks mõeldud Terrain Management System ja seitse sõidurežiimi pakuvad kõikides sõidutingimustes täiuslikku tasakaalu mugavuse, säästlikkuse ja võimekuse vahel.
  • Ruumikast ja mitmekülgsest interjöörist leiab 10,1-tollise puuteekraani koos SYNC 3 teabe- ja meelelahutussüsteemi, Ford Pass Connect modemi ja B&O helisüsteemiga.

Explorer pistikhübriid ühendab Fordi võimsa 3-liitrise EcoBoost V6 bensiinimootori, elektriajami, generaatori ja 13,6 kWh liitium-ioonaku, mida saab laadida välisest jõuallikast ja liikvel olles energiatagastuse abil. See süsteem toodab kokku 457 hj ja 825 Nm, mis teeb Explorerist Fordi kõige võimsama hübriidsõiduki.

Fordi 10-käigulise automaatkäigukasti, nutika nelikveo, erinevate maastike jaoks mõeldud Terrain Management Systemi ja seitsme sõidurežiimiga varustatud ajam suudab mugavalt kanda seitset reisijat, pukseerida kuni 2500 kg haagist ja läbida elektriliselt 48 km (NEDC, 42 km WLTP), keskmine kütusekulu on sealjuures alates 2,9 l/100 km (NEDC, alates 3,1 l/100 km WLTP) ja CO2 emissioonid alates 66 g/km (NEDC, 71 g/km WLTP).

Suur hulk juhiabitehnoloogiaid ja kõrgema klassi mugavusfunktsioone tähendab, et täiesti uus Explorer pistikhübriid pakub olenemata sõiduolukorrast kõikidele reisijatele enesekindlust kasvatavat ja mugavat kogemust.

Tehnoloogiad nagu kohanduv püsikiirushoidja koos Stop & Go-ga, liiklusmärkide tuvastuse süsteemi ja sõiduraja keskel püsimise abiga ning uus tagurdamise pidurdusabi teevad sõidukogemuse intuitiivsemaks ja vähendavad stressi. Nii ST-Line kui Platinum variantidel on 14 kõlariga B&O helisüsteem ja 10,1tolline puuteekraan, lisaks kolmetsooniline kliimaseade ja FordPass Connect modem, mis loovad rahuliku ja ühendatud õhkkonna.

„Explorer pistikhübriid on mitmekülgsuse kehastus,“ ütles Exploreri Euroopa programmi peainsener Matthias Tonn. „Me ei ole kunagi varem pakkunud sõidukit, mis saab hakkama raskel maastikul, pukseerib vaevata paati ja sõidab linnas elektri jõul – ja seda kõike luksuslikus mugavuses.“

Elektriline sõit

Explorer pistikhübriidi ajam pakub modernse, keeruka bensiinimootori sõiduulatust ja võimekust koos elektriauto säästlikkuse ja rafineeritusega.

Elektriajam võimaldab elektriliselt sõita ja juhid saavad EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge režiimide vahel valides otsustada, millal ja kuidas akutoidet kasutada. Kui aku laetuse tase jõuab kõige madalamale astmele, lülitub ajam automaatselt EV Auto režiimile, ehk bensiinimootorit toetatakse elektriajamiga, kasutades maksimaalse kütusesäästu jaoks energiataastesüsteemist saadud energiat.

Aku täis laadimine 230-voldisest pistikupesast võtab alla 5 tunni ja 50 minuti, ja valikulisest seinale paigaldatud Ford Connected Wallboxist* või ühilduvast FordPass Charging Networki avalikust laadimisjaamast* alla 4 tunni ja 20 minuti.

Paralleelhübriidi arhitektuur võimaldab ka teel ja maastikul maksimaalse jõudluse tagamiseks bensiinimootori ja elektriajami võimsust ja pöördemomenti samaaegselt kasutada. See on omakorda ühendatud nutika nelikveotehnoloogiaga, et võimaldada kuni 2500 kg kaaluvate hobusetreilerite, paatide või suurte haagiste mugavat pukseerimist.

Nutikas nelikvedu optimeerib oma tegevust iga 10 millisekundi järel, analüüsides kümnete andurite andmeid, sealhulgas sõiduki kiirust ja rooli asendit, välisõhu temperatuuri, rataste libisemist ja haagise olekut. Täiesti uus ühekäiguline elektromehaanilise siduriga jaotuskast suudab 100 millisekundiga sujuvalt muuta pöördemomendi jaotust esi- ja tagarataste vahel, et luua kindlam ühendus teega.

Sarnaselt eriti kütusesäästlikule kümnekäigulisele automaatkäigukastile kasutab nutikas nelikveosüsteem kohanduvaid õppimisalgoritme, et täiendava jõudluse ja rafineerituse jaoks pidevalt oma reaktsioone täiustada.

Explorer pistikhübriidi erinevate maastike jaoks mõeldud Terrain Management Systemi puhul saab juht valitavate sõidurežiimide abil sõidukogemuse tee-, ilmastiku ja maastikutingimustele ja oma soovidele vastavaks muuta. Valida saab on tava-, sport-, metsatee-, libeda-, pukseerimis-, öko- ning sügava lume ja liiva režiimi vahel, millel on 12,3-tollisel näidikutepaneelil oma iseloomulik kujundus. Lisaks teeb laskumisabiline maastikusõidu lapsemänguks.

Tehnoloogia, mis teeb elu muretumaks

Standardvarustusse kuuluvad juhiabitehnoloogiad on loodud suure autoga sõitmist nii linnas kui maanteel lihtsamaks tegema.

Aktiivne parkimisabi 2 toetab täisautomaatseid manöövreid nii paralleel- kui ristisuunas paiknevatele parkimiskohtadele kõigest nupuvajutuse abil. See süsteem aitab juhtidel ka täisautomaatse parkimiskohalt väljumise abisüsteemi abil paralleelsetelt parkimiskohtadelt välja sõita.

Pimenurga infosüsteem koos ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusega hoiatab juhte parkimiskohalt välja tagurdades sõidukitest, mis võivad varsti nende tagant mööduda. Lisaks kasutab esmakordselt Euroopas kasutusele võetud tagurdamise pidurdusabi radarit, kaamerat ja ultraheliandureid, et tuvastada auto trajektooril üle 28 cm kõrgeid ja 7,5 cm laiu objekte, ning see süsteem suudab automaatselt pidureid rakendada, et vältida kokkupõrget, kui auto tagurdab kiirustel 1,5-12 km/h. Standardvarustusse kuulub ka 360-kraadine kaamera.

Kokkupõrke ennetussüsteem koos aktiivse pidurduse tehnoloogiaga suudab tuvastada inimesi ja jalgrattureid, kes on teel või selle lähedal või kelle tee võib auto omaga ristuda, ning automaatselt pidureid rakendada, kui tuvastab kokkupõrkeohu ja juht ei reageeri hoiatustele.

Pidevalt peatuv ja uuesti liikuma hakkav liiklus, maanteesõit ja pikad reisid kohanduva püsikiirushoidjaga, liiklusmärkide tuvastuse süsteemiga ja sõiduraja keskel püsimise abiga tekitavad vähem stressi. Tehnoloogia aitab hoida Explorer pistikhübriidi mugaval kaugusel eessõitvast autost ja oma sõiduraja keskel. Lisaks suudab tehnoloogia kohandada auto kiirust seaduslikele piirangutele vastavaks, jälgides selleks lisaks navigatsioonisüsteemist pärinevale informatsioonile tee ääres ja kohal paiknevaid liiklusmärke.

Stop & Go võimaldab ACC-l pidevalt peatuvas ja uuesti liikuma hakkavas liikluses auto täielikult peatada ja uuesti liikuma hakata automaatselt, kui peatus kestab alla kolme sekundi, ja nupuvajutusel, kui peatus kestab kauem.

„Asja mõte ei ole autot tehnoloogiaga täita lihtsalt tehnoloogia pärast,“ ütles Ford Euroopa juhiabi- ja ohutustehnoloogiate ala juht Torsten Wey. „Asja mõte on parandada kogemust, muuta sõit vähem stressi tekitavamaks ja panna juht end rooli taga enesekindlamana tundma.“

Lisaks aitab juhtidel õnnetusi vältida või nende tagajärgede tõsidust vähendada Fordi sõidurajal püsimise süsteem, mis on üks mitmest funktsioonist, mille tulemuseks on Explorer pistikhübriidil Euro NCAPi maksimaalne viietärnine hinnang.

Euro NCAP andis kõrged hinded nii täiskasvanud kui lapsreisijate kaitsele. Autotööstuses esmakordselt kasutatud tootmisprotsessi käigus toodetud kõrgtugevast martensiitterasest torud A-piilarites ja katuseservas moodustavad reisijate ümber turvapuuri.

Piisavalt ruumi sulle ja su elule

Mugavus ja ruumiküllus kuni seitsmele täiskasvanule on Exploreri vastuvaidlematu trump. Et kõigi kolme istmerea jaoks on peaaegu meeter pearuumi ja üle 1,5 meetri õla- ja puusaruumi esimese ja teise istmerea jaoks, saab iga reisija Exploreri luksuslikkust nautida. Praktiliste omaduste seas on viis 12-voldist pistikupesa, kaks USB pesa esimesele ja teisele istmereale, 12 topsihoidjat ja kolmetsooniline kliimaseade.

Seitse istekohta tähendab ka maksimaalset paindlikkust – kahekohalisena on pagasi jaoks ruumi tervelt 2274 liitrit. Lihtsalt kokkuklapitavad ja elektriliselt tõstetavad kolmanda rea istmed vähendavad igaks reisijate ja pagasi kombinatsiooniks ruumi ümber paigutamise pingutust, ning ainuüksi salongis on 123 liitri jagu panipaiku.

Kõrgetasemeline varustus sisaldab soojenduse, jahutuse ja massaažifunktsiooniga 10 suunas elektriliselt reguleeritavaid esiistmeid, soojendusega teise rea istmeid, juhtmevaba laadimisalust, soojendusega rooli, sissetõmmatavaid teise istmerea päikesevarje, teise ja kolmanda istmerea toonklaasi ja 14 kõlariga 980-vatist B&O helisüsteemi.

Standardvarustusse kuulub ka FordPass Connect modem, mis võimaldab omanikel igalt poolt mobiilse andmeside ja FordPass mobiilirakenduse abil distantsilt kasutada auto teatud funktsioone, sealhulgas auto uste lukustamine ja avamine, distantskäivitus, auto asukoht ja auto staatus, mis näitab kütuse taset, alarmi olekut, rehvirõhku, õli seisundit ja muud.

FordPass rakendus pakub ka uusi funktsioone, mis teevad elektrilise auto omamise Exploreri omanikele veel ahvatlevamaks: võimalus jälgida aku laetuse taset, laadimisjaamade leidmine, sõitude ja laadimiste logi. Lisaks on loodud võimalused, et juhid saaks oma laadimisest maksimumi võtta –  näiteks laadimisaja seadistamine, et kasutada parima hinnaga elektrit; soovitud laadimise tase ja teavitused saavutatud laadimise tasemetest.

10,1-tolline püstiselt paigutatud keskne puuteekraan – mis kuulub nii Platinum kui ST-Line puhul standardvarustusse – võimaldab navigatsioonikaartidel terve ekraani täita ja seda lihtsalt vaadata, või seda ruumi helisüsteemi informatsiooniga jagada. Ekraani puhul kasutatakse nutitelefonide ja tahvelarvutite ekraanidega võrreldavat klaasi, mis pakub SYNC 3 teabe- ja meelelahutussüsteemiga kiiremat ja paremini reageerivat suhtlust.

Eristuv iseloom

Explorer pistikhübriidi Platinum ja ST-Line variandid pakuvad linnamaasturi enesekindlale välimusele ja moodsale sisekujundusele erinevaid lähenemisi.

Standardvarustusse kuuluvatel 20-tollistel valuvelgedel on ST-Line mudelite puhul must masinlihvitud viimistlus ja Platinum mudelite puhul tume masinlihvitud matt viimistlus.

ST-Line mudelitel on läikivmust iluvõre, katuseraamid, tagaluugidetail ja ukseliistud. Sisemusest leiab punase aktsendiga õmblused istmetel, põrandamattidel ja sportlikul lameda alaosaga roolil, ning süsinikkiuefektiga detailid armatuurlaual.

Platinum mudelitel on mati viimistlusega iluvõre, katuseraamid, tagaluugidetail ja ukseliistud. Sisemuses on armatuurlauale lisatud ehtsast puidust detaile.

„Silmatorkav karisma ja võrreldamatu hoiak on meie täiesti uue Explorer pistikhübriidi standardvarustuses,“ ütles Matthias Tonn. „Kliendid leiavad eristuvate ST-Line ja Platinum variantide seast kindlasti oma maitsele sobiva valiku.“

*Käesoleval hetkel ei ole Eestis saadaval.