Täiustatud Ford Mondeo, lisandus unikaalne uus hübriiduniversaal

  • Belgias Brüsseli autonäitusel esitleti uuendatud Ford Mondeo mudelivalikut, mis sisaldas ka uut ja ruumikat Mondeo Hybrid Wagon universaali
  • Keerukat Mondeo Hybrid bensiini-elektriajamit on täiendavaks rafineerituseks veelgi täiustatud. Lisatud on ka Fordi 2-liitrine EcoBlue diisel ja kaheksakäiguline automaatkäigukast
  • Mondeo adaptiivse püsikiirushoidiku tehnoloogia sisaldab nüüd Stop & Go funktsiooni, lisatud on ka nutikas kiiruspiirik, mis abistab maanteel ja pidevalt peatuvas ja uuesti liikuma hakkavas liikluses sõitmisel
  • Muudatused välis- ja sisedisainis ning uuendused materjalides loovad Mondeo Hybrid, Titanium, ST-Line ja Vignale ostjatele nooblima kogemuse

Uus Mondeo Hybrid on oma segmendis unikaalne ning pakub veelgi rafineeritumat bensiini-elektrilist sõidukogemust.

Muude olulisemate Mondeo ajamiuuenduste seas on:

  • Fordi täiustatud 2-liitrine EcoBlue mootor on lisatud ka Mondeole, et võimaldada ülimat pikkade maade läbimise kogemust
  • Mondeo sai ka Fordi uue nutika kaheksakäigulise automaatkäigukasti, mis kohandab rafineerituse huvides käiguvahetusmustreid sõidustiiliga ja mida juhitakse stiilse ja ergonoomilise pöördnupu abil

Stop & Go funktsiooniga täiendatud adaptiivne püsikiirushoidik liitub Mondeo keerukate juhiabitehnoloogiatega koos nutika kiiruspiirikuga, mis abistab maanteel ja pidevalt peatuvas ja uuesti liikuma hakkavas liikluses sõitmisel.

“Ford Mondeo Hybrid pakub oma rafineeritud automaatkäigukastiga ja võimega vaikselt kiirendada unikaalset sõidukogemust. Koos madala CO2-ga bensiinimootori eelistega ootame, et Hybrid moodustaks kuni 50% müügist,” ütles Ford Euroopa turunduse, müügi ja teeninduse ala asepresident Roelant de Waard. “Samal ajal tutvustame täiesti uut diiselajamit koos SCR (valikuline katalüütiline redutseerimine) tehnoloogiaga, et vastata uusimatele Euro 6d Temp emissioonistandarditele ja neid ka ületada koos täiesti uue saadavaloleva 8-käigulise automaatkäigukastiga.”

Ford on alates neljanda generatsiooni klientideni jõudmisest 2015. aastal müünud Euroopas üle 250 000 Fordi tipptasemel tehases Hispaanias Valencias toodetud Mondeot.

Universaali mitmekülgsus. Hübriidi säästlikkus

Klientidele, kes vajavad suuremat pagasimahutavust, pakub uus Mondeo Hybrid universaal traditsioonilise sisepõlemismootori sõiduulatust ja vabadust koos elektriajami säästlikkuse ja rafineeritusega.

Nii universaali kui kupeest inspireeritud neljaukselise kere puhul suudab iselaadiv Mondeo Hybrid sõita täiselektriliselt ja pakub vaikse käivituse võimekust, mis tuleb kasuks eriti linnas ja pidevalt peatuvas ja uuesti liikumahakkavas liikluses sõitmisel. Selle ajamiga puudub nii mure sõiduulatuse pärast kui vajadus aku laadimiseks välist vooluallikat kasutada.

Mondeo Hybridi ajami juhttarkvara uusim generatsioon pakub rafineeritud sõidukogemust läbi kiirendusvajadusele vastava sujuva, lineaarse reaktsiooni. Täiustatud ajamitarkvara on ka mootori pöördemomendi kasutamisel efektiivsem, pakkudes suuremat säästlikkust ja jõudu, kohandades sujuvalt ülekandeid, et kasutada madalaimatel pööretel maksimaalset pöördemomenti.

Hübriidajam toodab 187 hj ja kombineerib endas spetsiaalselt arendatud 2-liitrist Atkinsoni tsükliga bensiinimootorit, elektriajamit, generaatorit, 1,4 kWh liitium-ioonakut ja Fordi väljaarendatud automaatkäigukasti, mis imiteerib CVT-käigukasti sooritust.

Regeneratiivse pidurdamise tehnoloogia püüab kinni kuni 90 protsenti tavaliselt pidurdamisel kaotsiminevat energiat ning laeb akut, aidates sellega saavutada CO2 emissioone alates 96 g/km ja kütusekulu alates 4,2 l/100 km neljaukselise ja CO2 emissioone alates 101 g/km ja kütusekulu alates 4,4 l/100 km universaalkere puhul.* 

Täiendavad tehnoloogiad, mis aitavad juhil optimeerida säästlikkust ilma mugavust ohverdamata, sisaldavad:

  • Fordi SmartGauge liidest, mis jälgib kütuse ja energiakulu ning sisaldab funktsioone nagu Brake Coach, mis õpetab järkjärgult pidurdama, et akusse rohkem energiat tagasi jõuaks;
  • elektrilist roolivõimendust ja elektrijõul töötavat kliimaseadet, ajami jahutus- ja vaakumisüsteeme, mis vähendavad märkimisväärselt mootori takistust;
  • spetsiaalselt väljaarendatud väljalaskegaaside soojuse taastesüsteemi, mis võimaldab reisijateruumi kiiremat soojendamist.

Uus universaalkere pakub Mondeo Hybridi reisijatele pagasikatte all 403 liitrit pagasiruumi (tagaistmeid liigutamata), ning kokkuklapitud tagaistmetega kuni 1508 liitrit, lisaks muudab sile põrand suurte esemete peale- ja mahalaadimise lihtsamaks. Lisapanipaik on peidetud pagasiala põranda alla.

Tippvarianti Mondeo Hybrid Vignale’i pakutakse nüüd samuti nii universaali kui neljaukselise kerega.

Võimas ja rafineeritud

Fordi täiustatud 2-liitrine EcoBlue diesel on Mondeol saadaval esmakordselt, pakkudes suurema mootori sõiduvõimekust koos väiksemale mootorile omase kütusesäästlikkuse ja madalate CO2 emissioonidega. 2,0-liitrist EcoBlue mootorit pakutakse järgnevate variantidena:

  • 120 hj, oodatavad CO2 emissioonid 117 g/km, kütusekulu alates 4,5 l/100 km;
  • 150 hj, oodatavad CO2 emissioonid 118 g/km, kütusekulu alates 4,5 l/100 km;
  • 190 hj, oodatavad CO2 emissioonid 130 g/km, kütusekulu alates 4,9 l/100 km.

Silindrite kaupa õhku jaotama optimeeritud integreeritud õhuvõtusüsteem, madala inertsiga turbolaadur, mis parandab pöördemomenti madalatel pööretel ja kõrgsurvesissepritsesüsteem, mis reageerib kiiremini, on vaiksem ja pakub praegusest 2-liitrisest TDCi diiselmootorist täpsemat kütusejaotust aitavad kõik vastata karmistatud Euro 6d Temp emissioonistandarditele. Standardvarustusse kuuluv heitgaaside valikulise katalüütilise redutseerimise järeltöötlus panustab veelgi NOX vähendamisse.

Fordi uus kaheksakäiguline automaatkäigukast – mida pakutakse koos 150 hj ja 190 hj 2-liitriste EcoBlue mootoritega – on ehitatud kütusesäästlikkust veelgi optimeerima ja pakkuma reageerimisvõimet ja sujuvaid käiguvahetusi. Käigukastil on:

  • adaptiivne käiguvahetuste ajastamine, mis hindab käiguvahetuste ajastamiseks sõidustiile. Süsteem suudab tuvastada üles- ja allamäge sõitu ja jõulisi kurviläbimisi ning käiguvahetusi vastavalt kohandada, et pakkuda stabiilsemat, kaasahaaravamat ja rafineeritumat sõidukogemust;
  • adaptiivne käiguvahetuse kvaliteedijuhtimine, mis hindab auto ja keskkonnainfot, mis aitab kohandada sidurivajutusi, et tagada järjepidevalt sujuvaid käiguvahetusi. See tehnoloogia suudab ka sõidustiiliga sobitumiseks käiguvahetuste sujuvust kohandada.

Pakutakse ka kuuekäigulist manuaalkäigukasti ja 2-liitrise EcoBluega Mondeo mudelitele saab paigaldada Fordi intelligentse nelikveo tehnoloogia, mis mõõdab sõiduki rataste haakuvust teekattega ning reguleerib veojõu suunamist esi- ja tagarataste vahel 50/50 suhteni vähem kui 20 millisekundiga - 20 korda silmapilgutusest kiiremini - et eriti libedates tingimustes paremini teel püsida.

Endiselt on saadaval ka Fordi 165 hj 1,5-liitrine EcoBoost bensiinimootor, mille CO2 emissioonid on alates 150 g/km ja kütusekulu alates 6,5 l/100 km, millesse panustab integreeritud väljalasketorustik ja vesijahutusega sisselasketehnoloogia.

Kõrgel tasemel stiil ja koostekvaliteet

Elegantsed täiendused Mondeo välis- ja sisedisainis võimendavad nelja- ja viieukseliste ning universaalkerega mudelite nooblit ja kõrgklassilikku välimust, samas eristades Mondeo variante nagu Titanium, ST-Line ja Vignale.

Kaasaegne uus esiosadisain sisaldab:

  • täiustatud ülemist trapetsjast iluvõre sügavama visuaalse efektiga - kroomitud horisontaalse ribaga Titaniumil, must süvenditega viimistlus ST-Line mudelitel ja eksklusiivne matthõbeda V-viimistlusega Vignale mudelitel;
  • uuendatud iluvõre alumise osa disaini, mis sulandub Titanium ja Vignale mudelitel udutule ümbristega ning mida ST-Line mudelitel piiritlevad sportlikud tiivad;
  • uut udutulede ja leed-päevatulede disaini;
  • sportlikku uut eesmise kaitseraua ilmet koos rohkem rõhutatud madala spoileriga.

Tagaosas sisaldavad disainiuuendused uusi C-kujulisi tagatulesid, mida eraldavad stiilsed, täislaiuses matthõbedase või kroomviimistlusega detailid ning Mondeo jätkab saleda küljeprofiiliga, mis annab edasi “visuaalset kergust”, kõrgendusega kapotiga ja kitsaste joontega esituledisainiga.

Mondeo ostjatele pakutakse nüüd rohkem võimalusi oma autot isikupärastada. Saadaval on uue disainiga 17- ja 18-tollised veljed ning 19-tollistele velgedele saab valida noobli Liquid Aluminium viimistluse. Eristuvate uute värvide seas on vaid Vignale’ile mõeldud Blue Panther, ST-Line’ile mõeldud Stealth Grey ja kõikidele Mondeotele saadavalolev uus Urban Teal.

Mondeo uuendatud sisemuses on uued istmekangad, uued uksekäepidemed ja Titanium, ST-Line ja Vignale mudelitel unikaalsed uued dekoratiivsed detailid.

Fordi kaheksakäigulise automaatkäigukastiga varustatud mudelitele käiguvahetuseks pöördnupu lisamine vabastab ruumi keskkonsoolis, kus nüüd paikneb mugavalt USB-pesa, et mobiilseid seadmeid laadida või meediale ligi pääseda.

Sisemist koostekvaliteeti parandab veelgi keskkonsooli ja armatuurlaua komponentide parandatud kokkusobivus ja viimistlus, mis lisab sportlikku, kokpitilikku reisijateruumi täiendavat preemium-tunnetust.

Pingevaba sõidukogemus

Mondeo pakub nüüd ka adaptiivset püsikiirushoidikut, mis võimaldab autol automaatselt säilitada eesolevate autodega mugavat distantsi ja mida on täiendatud Stop & Go funktsiooniga.

Fordi kaheksakäigulise automaatkäigukasti lisamisega võimaldatud Stop & Go funktsioon suudab auto pidevalt peatuvas ja uuesti liikuma hakkavas liikluses täielikult peatada ja automaatselt uuesti liikuma hakata, kui seismisaeg on vähem kui 3 sekundit. Kui seismisaeg on rohkem kui 3 sekundit, saab juht liikuma hakkamiseks vajutada jätkamisnuppu roolil või õrnalt gaasi vajutada, mis muudab pidevalt peatuvas ja uuesti liikuma hakkavas liikluses sõitmise palju mugavamaks.

Esmakordselt Mondeole lisatud nutikas kiiruspiirik kombineerib Fordi kiiruspiiriku ja liiklusmärgituvastuse tehnoloogiaid nii, et suudab aidata kindlustada, et maksimaalne kiirus kohandatakse automaatselt kiiruspiirangutele vastavaks. Süsteem kasutab esiklaasile paigaldatud kaamerat, et jälgida liiklusmärke ja kui lubatud kiirus on väiksem kui maksimaalne määratud kiirus, aeglustab sõidukit vastavalt piirangule. Kui lubatud kiirus kasvab, võimaldab süsteem juhil kiirendada määratud kiiruseni, eeldusel, et see ei ületa uut kiiruspiirangut.

Fordi SYNC 3 suhtlus- ja meelelahutussüsteem võimaldab Mondeo juhtidel kontrollida heli, navigatsiooni ja kliimaseadme funktsioone ning ühendatud nutitelefone, kasutades lihtsaid häälkäsklusi. SYNC 3 ühildub Apple CarPlay ja Android Auto™-ga, ning sel on 8-tolline värviline puuteekraan, mida saab juhtida näpistus- ja sirvimisliigutuste abil.

“Uuel Mondeol on ka erinevaid poolautonoomseid funktsioone. Olgu selleks siis stressi vähendamine liiklusummikus, sõites automaatselt eesoleva auto järel või nutika kiiruspiiriku abil kiiruseületamise trahvide vältimine. Iga külg meie täiustatud Mondeost on loodud muutma sõitmist lihtsamaks, lõõgastavamaks ja rahuldustpakkuvamaks,” ütles de Waard. “Mondeo Hybrid pakub nii universaali kui neljaukselist varianti nii äri- kui eraklientidele kui ahvatlevat alternatiivi diiselajamitele.”