Ford esitleb uut sportlikku krossoverit Puma.

Atraktiivne väliskujustus esindab Fordi inimkeskse disainifilosoofia uut peatükki.

Klassi suurima pagasiruumi mitmekülgsed paigutuslahendused on loodud vastavalt klientidelt saadud tagasisidele.

Eesrindlik Ford EcoBoost Hybrid 48V tehnoloogia võimendab säästlikkust, suutlikkust ja sõidurõõmu.

Intuitiivselt ja mugavalt kasutatavad abilised: kohanduv kiirushoidik ja Stop & Go, uudne Local Hazard infosüsteem, juhtmeta laadimine, 12.3-tolline digitaalne näidikupaneel.

Uus Ford Puma pöörab uue lehekülje Fordi disainiraamatus, selle kujustuses on kasutatud efektselt kaarduvaid esitulesid ja jõulisi aerodünaamilisi jooni. Kompaktsete proportsioonidega krossoveril on kõrgem kliirens ning 456-liitrine pagasiruum, mis on selles klassis suurim.

Fordi EcoBoost Hybrid 48V tehnoloogia hoolitseb erksa juhitavuse ja kütusesäästlikkuse eest. Mahehübriidajami ja kolmesilindrilise 1.0 l EcoBoost bensiinimootori ühendvõimsus on 155 hj.

Eesrindlikud juhiabilahendused muudavad sõidu lihtsamaks ja stressivabamaks:

  • kohanduv kiirushoidik koos Stop & Go, liiklusmärgituvastuse ja sõidurajahoidjaga – mugav on sõita nii maanteel kui ka pidevalt pidurdavas ja kiirendavas linnaliikluses;
  • uus Local Hazard infosüsteem, mis annab juhile teada eesolevatest ohtudest enne, kui juht või sõiduki andurid neid märgata suudavad.

Puma on oma segmendis esimene, mis pakub vabakäe-tagaluuki, massaažifunktsiooniga istmeid ning mitmeid muid mugavuslahendusi.

“Teame, et kliendid soovivad kompaktsete mõõtmete ja silmapaistva välimusega sõidukit, mis muudaks igapäevaelu mugavaks. Tulemuseks ongi uus Ford Puma – karismaatiline, praktiline ja tehnoloogiline kus on olemas nii massaažifunktsiooniga istmed kui ka mahehübriidajam,” selgitas Ford of Europe’i president Stuart Rowley.

Puma liitub Fordi laieneva maasturite ja krossoverite mudelivalikuga Euroopas, kuhu kuuluvad Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge ja Explorer pistikuhübriid. SUV-d moodustavad juba enam kui viiendiku Euroopas müüdud Fordi sõidukitest, 2018. aastal kasvas müük üle 19 protsendi.

Puma jõuab müügile aasta lõpupoole. Seda toodetakse Fordi Craiova koostetehases Rumeenias, millesse on alates 2008. aastast investeeritud ligemale 1,5 miljardit eurot.

Silmapaistev disain ja klassi parim praktilisus

Stiilne, sportlik ja silmapaistev uus Ford Puma kasutab Fordi B-segmendi arhitektuurilahendust, millel on optimeeritud teljevahe ja rööbe SUV proportsioonide saavutamiseks.

Puma madalalt kaarduv katusejoon loob silmapaistva silueti. Vastandina kandilistele linnamaasturitele on Puma kujundus voogavam, luues tasakaalukamad proportsioonid. Fordi disainerid on koostöös inseneridega loonud emotsionaalselt mõjuva terviku.

Kaarduvate kujustusjoonetga külgedel tõusevad esile rõhutatud rattakoopaääred, mis väljendavad sportlikku karakterit. Väljendusrikka välimusega esiosas püüavad pilku kõrge paigutusega kaarduva kujuga esituled, mis annavad Pumale jõulise, ent sõbraliku ilme. LED udutuled on aga integreeritud õhuvõtuavadega, mis aerodünaamika-alastel eesmärkidel suunavad õhuvoo läbi esirataste.

Puma disaini iseloomustab ka eripärane A-piilari kuju, mis loob sujuva ühenduse esi- ja tagaosa vahel – tulemuseks on jõuline ning ühtaegu elegantne siluett.

“Soovisime luua niisuguse krossoveri, mis oleks hetkega äratuntav – tulemus erineb kõigist meie senistest mudelitest,” selgitas Ford of Europe’i välis- ja interjööridisaini valdkonna direktor George Saridakis. “See silmapaistev uudismudel kujutab endast uut peatükki Fordi disainiraamatus. Puma esitleb elegantselt nutikaid inseneritöö saavutusi, mis koos väljendusrikka välimusega pakuvad meie klientidele meeldivaid üllatusi ning vastavad igati nende soovidele ja ootustele.”

Uus Puma on saadaval eriilmeliste mudeliversioonidena, mis vastavad erinevate klientide eelistustele: sportlik Puma ST-Line ja stiilne Puma Titanium.

Puma Titanium mudelitel on Pearl Grey viimistlusega 18-tollised valuveljed, kroomitud detailid ehivad esivõret ja udutulesid. Tagadifuuser on metallikhalli värvi, aknaraamid aga läikivmustad. Puma Titanium mudelite interjööri ilmestavad puidumustriga ehisdetailid ja dekoratiivsed tekstiilkattega uksepaneelid.

Fordi sportmudelitest inspireeritud Puma ST-Line põhivarustuses on 18-tollised ja valikvarustuses 19-tollised mattmusta viimistlusega valuveljed ning sportlik vedrustus. ST-Line mudelite esivõret ehivad mattmustad detailid ja läikiv ümbrisliist, valikvarustuse hulgas on suurem funktsionaalne tagaspoiler. ST-Line’i tunnuseks on ka suured õhuavad.

Puma ST‑Line interjööris on lameda alaosaga rool ja tunnusomane punane tikand, mis ehib ka valikvarustusena pakutavaid osalise nahkkattega istmeid. Alumiiniumist pedaalid ja käigukang ning must laepolster rõhutavad samuti sportlikku iseloomu.

11 välisvärvitooni hulka kuuluvad Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic ja Metropolis White.

Puma kauni välispinna all peitub hulgaliselt praktilist varustust. 456-liitrine pagasiruum on selle klassi suurim. Kui aga tagaistme seljatugi alla klappida, saab sõidukisse mahutada esemeid, millel pikkust 112 cm, laiust 97 cm ja kõrgust 43 cm.

Veelgi suuremat praktilisust lisab Ford MegaBox, millesse mahub püstiasendis ära kaks golfikotti. Selle 80-liitrise kasti laius on 763 mm, pikkus 752 mm ja sügavus 305 mm, sellesse saab paigutada kuni 115 cm kõrguseid esemeid, nagu näiteks toataimed. Kui aga kasti kaas on suletud, saab selles vedada määrdunud spordivarustust või mudaseid kummikuid. Ford MegaBoxi saab lihtsalt veega puhtaks pesta tänu sünteetilisele materjalile ja alaosas olevale äravooluavale.

Puma pagasiruumi põrand on samuti reguleeritav ja sellel on kolm kõrgust:

  • madalaim aste võimaldab suurt mahutavust ja Ford MegaBoxi kasutamist;
  • kõrges astmes tekib allaklapitud tagaistme seljatoega ühetasane pind, selle alla jääb aga mahukas ruum pagasi tarbeks;
  • kui pagasiruumi põrand eemaldada, saab selle asetada püsti tagaistme seljatoe vastu ning tulemuseks on maksimaalne, 456-liitrine pagasiruum.

Reguleeritav pagasiruumi põrand on valmistatud 100% taastöötluspaberist. Põranda meekärjelaadne struktuur on inspireeritud kaheksanurkse kujuga kõrgtugevatest komponentidest, mida kasutatakse vastupidavuse ja tugevuse saavutamiseks lennunduses ja superautodel.

Puma pagasiruum on kasutusmugav tänu esmakordselt selles segmendis pakutavale vabakäetehnoloogiale. Tänu sellele saab pagasiruumile mugavalt ligi ka siis, kui käed on hõivatud ostukottidega, laste- või spordivarustusega – piisab, kui jalaga tagakaitseraua all viibata.

Painduvast materjalist pagasikate on kinnitatud pagasiruumi luugi külge, seega ei jää see suurte esemete paigutamisel ette.

“Arendusprotsessis oli meie eesmärgiks saavutada kompaktsete mõõtmete juures maksimaalne praktilisus,” kinnitas Puma juhtivinsenerNorbert Steffens. “Puma ainulaadne Ford MegaBox ja pagasiruumi kate on heaks näiteks selle kohta, kuidas värske mõtlemine aitas stiili osas järeleandmisi tegemata suuremat praktilisust saavutada.”

Eesrindlik ajamitehnoloogia

Tänavu aasta algul teavitas Ford, et kõik uued mudelid hakkavad olema saadaval ka elektrilisena. Puma ostjad on esimeste hulgas, kelle käsutusse jõuavad Fordi eesrindliku mahehübriidarhitektuuri eelised – suurem kütusesäästlikkus ühendatuna Fordi tunnusomase sõidurõõmuga, mida pakub võimsam ja erksam sooritusvõime.

EcoBoost Hybrid tehnoloogia täiendab Puma 1.0-liitrist EcoBoost bensiinimootorit 11.5 kW integreeritud starter/generaatoriga (BISG), mis salvestab pidurdamisel tekkivat kineetilist energiat, laadides sellega 48-voldist õhkjahutusega liitium-ioon akuplokki.

BISG töötab ühtlasi elektrimootorina, toetades madala hõõrdeteguriga kolmesilindrilise 1.0‑liitrise EcoBoost bensiinimootori tööd, kasutades salvestatud energiat täiendava pöördemomendi pakkumiseks, aga ka sõiduki elektrisüsteemi toiteallikana.

125 hj ja 155 hj versioonidega kaasnev intelligentne mahehübriidsüsteem monitoorib sõiduki tööd, määratledes millal ja kui intensiivselt on optimaalseks soorituseks vaja akuplokki laadida ning millal salvestatud energiat kasutada. Selleks on kasutusel kaks strateegiat:

  • Torque substitution, mis kasutab BISG starter/generaatori elektrimootorifunktsiooni kuni 50 Nm pöördemomendi lisamiseks, vähendades sel moel bensiinimootori koormatust. Tulemuseks on kuni 9 protsenti väiksem kütusekulu (WLTP alusel). Tänu sellele lahendusele on 125 hj mudeliversiooni CO2heitmetase alates 124 g/km ja kütusekulu alates 5.4 l/100 km ning 155 hj versioonil vastavalt 127 g/km ja 5.6 l/100 km*
  • Torque supplementation, mis kasutab BISG starter/generaatori elektrimootorifunktsiooni jõuallika summaarse pöördemomendi suurendamiseks kuni 20 Nm võrra lisaks täisvõimsusel töötava bensiinimootori pöördemomendile ning pakub kuni 50 protsenti suuremat pöördemomenti madalamatel pööretel optimaalsema sooritusvõime saavutamise eesmärgil.
  • Täiendav elektriline pöördemoment aitab saavutada erksamat sooritust, madalamatel kiirustel on saadaval kuni 50 protsenti rohkem momenti. BISG kasutamine võimaldas Fordi inseneridel vähendada 1.0-liitrise EcoBoost mootori surveastet ja lisada suurema turboülelaaduri, vähendades ka turboviivitust.

BISG suudab mootori taaskäivitada ligikaudu 300 millisekundiga – mis on umbes sama kiire kui silmapilgutus – ning võimaldab Puma EcoBoost Hybridi automaatsel Start-Stop tehnoloogial saavutada suuremat kütusesäästu näiteks sõidukiirusel alla 15 km/h.

“1.0-liitrine EcoBoost mootor on juba tõestanud, et kütusesäästlikkus ja sõidusuutlikkus käivad käsikäes. EcoBoost hübriidtehnoloogia viib selle uuele tasandile,” kinnitas Ford of Europe’i turunduse, müügi ja järelteeninduse valdkonna asepresident Roelant de Waard. “Oleme kindlad, et klientidele teeb rõõmu meie uute EcoBoost Hybrid ajamite sujuv töö ja ergas jõud, aga ka see, et tanklasse on nüüd harvemini asja.”

Samuti on valikus edasiarendatud Ford EcoBoost bensiini- ja Ford EcoBlue diiselmootorid koos automaatse Start-Stop-süsteemiga, mis aitab kulud kontrolli all hoida. Käigukastiks on sujuva tööga 6-käiguline manuaalkäigukast.

Puma 125 hj 1.0-liitrise EcoBoost mootori CO2 heitmetase on 131 g/km ja kütusekulu 5.8 l/100 km.

Hiljem on lisandumas ka diiselmootor ning 7-käiguline topeltsiduriga automaatkäigukast.

Puma 1.0-liitrine EcoBoost ja EcoBoost Hybrid mootorid on varustatud Fordi poolt esmakordselt autotööstuses kasutusele võetud kolmesilindriliste mootorite silindri deaktiveerimissüsteemiga. See tehnoloogia peatab ühe silindri töö, kui täisvõimsust ei vajata, näiteks ühtlase kiirusega sõidul või aeglustamisel. Süsteem suudab silindri töö peatada ja taasalustada 14 millisekundiga – see on silmapilgutusest 20 korda kiiremini – ilma sooritusvõime osas kompromisse tegemata.

Puma puhul on kasutatud optimeeritud varianti Fordi B-segmendi arhitektuurist, mis hoolitseb Ford Fiesta suurepäraste sõiduomaduste eest. Uus ja jäigem väändetala tagavedrustus, suuremad amortisaatorid ning optimeeritud jäikusega veermikudetailid muudavad veermiku jäigemaks, tulemuseks on selle klassi parim sõidudünaamika.

Kindlustunnet sisendav tehnoloogia

Puma on varustatud 12 ultrahelianduriga, 3 radariga ja 2 kaameraga. Nende infol põhinev Ford Co-Pilot360 tehnoloogia suurendab turvalisust, aitab juhtida ning parkida, muutes sõiduelamuse mugavamaks, pingevabamaks ja ohutumaks.

7-käigulise automaatkäigukastiga mudelitel pakutav adaptiivne kiirushoidik koos Stop & Go funktsiooniga, liiklusmärgituvastusega ja sõidurajahoidjaga aitab hoida ohutut pikivahet. Samuti aitab see vähendada pinget pikkadel sõitudel, hoides auto turvaliselt oma sõidureas. Lisaks võimaldab vältida lubatud sõidukiiruse ületamist, monitoorides teeäärseid liiklusmärke. Täiendavalt kasutatakse selleks ka navigatsioonisüsteemis olevat infot.

Stop & Go võimaldab kohanduval kiirushoidjal pidevalt kiirendavas ja pidurdavas liiklusvoos peatada sõiduk täielikult, kasutades kuni 50 protsenti kogu pidurdusjõust, ning taas paigalt võtta, kui peatus kestab alla 3 sekundi. Süsteemi taasaktiveerimiseks üle 3 sekundi kestnud peatumise järgselt peab juht vajutama roolil olevat nuppu või puudutama õrnalt gaasipedaali.

Uudne Local Hazard infosüsteem, mis töötab FordPass Connect modemiga, annab autojuhile teada eesootavatest oluohukordadest enne, kui juht või andurid selle tuvastavad – näiteks kui ohtu varjavad kurvid või eesliikuvad sõidukid.

Local Hazard infosüsteem edastab teavet navigatsiooniandmetest sõltumatult, kasutades HERE Technologies reaalajas infot, mis tugineb kohalike omavalitsuste, häirekeskuste ja teiste sõidukite pilveandmesüsteemide andmetel.

Teavitatavate ohtude hulka kuuluvad teetööd, seismajäänud sõidukid, loomad, inimesed ja objektid teel, samuti ohtlikud teeolud – nii on autojuht informeeritud ja valmis reageerima.

Esmakordselt B-segmendi Fordil pakutav lainurk-tahavaatekaamera kuvab keskekraanile 180-kraadist vaadet sõiduki taha jäävast. Nii ei jää manööverdamisel märkamata läheduses olevad jalakäijad, ratturid ega sõidukid.

Puma juhil on tagurdamisel abiks ka pimenurgahoiatus koos ristuva liikluse hoiatusega, mis teavitab parkimiskohalt välja manööverdavat juhti sõidukitest, mis neist peatselt mööduvad ning suudab kokkupõrke vältimiseks ka pidurdada, kui juht hoiatusele ei reageeri.

Parkimisabi suudab tuvastada sobiva parkimiskoha ning manööverdada paralleelselt ja ristsuunas paiknevatele parkimiskohtadele ja sealt välja.

Automaatkaugtuled hoolitsevad õigeagsete vahetuste eest kaugtuledelt lähituledele ja väldivad vastutulijate pimestamist.

Fordi sõidurajal püsimise abisüsteemi on täiendatud teeserva tuvastusega, mis teeb kindlaks koha, kus teekate asendub teepeenraga. Teelt väljakaldumise vältimiseks rakendab süsteem vajaduse korral impulsi roolisüsteemile.

Tihedas linnaliikluses on abiks kokkupõrke ennetussüsteem koos jalakäijate tuvastusega, mis suudab märgata inimesi, kes võivad sõidukile ette sattuda. See aitab õnnetusi vältida või nende tagajärgi leevendada. Puma on varustatud selle tehnoloogia edasiarendatud versiooniga, mille laiem kaameranurk suudab paremini jalakäijate liikumist jälgida.

Kui aga peaks juhtuma liiklusõnnetus, aitab Post-Collision Braking tehnoloogia vähendada ahelkokkupõrke riski, rakendades mõõdukat jõudu piduritele kohe, kui tuvastatakse esmane kokkupõrge. Niimoodi sõidukit peatades saab vähendada suurema kahju tekkimist nii autosviibijaile kui ka sõidukile.

Samuti aitavad Puma juhil õnnetusi vältida järgmised tehnoloogilised lahendused:

  • Evasive Steering Assist juhiabisüsteem, mis töötab nii linnasõidu- kui ka maanteekiirustel. See kasutab radarit ja kaamerat eespool aeglaselt liikuvate ja seisvate sõidukite tuvastamiseks ning aitab autojuhil niisugusest sõidukist mööda manööverdada, et vältida kokkupõrget.
  • Vastassuunda sõitmise hoiatus Wrong Way Alertkasutab esiklaasis olevat kaamerat ning auto navigatsioonisüsteemi infot, et hoiatada autojuhti nii visuaalselt kui ka helisignaaliga, kui auto sõidab sissesõitu keelavate märkide alt läbi.

“Puma on varustatud selles segmendis täiesti uute tehnoloogiliste lahendustega, näiteks juhtmeta laadimisalus nutiseadmeile või Stop & Go. Kõik need muudavad autosõitja elu lihtsamaks ning hoolitsevad selle eest, et Pumaga sõit pakuks igati meeldivaid elamusi,” kinnitas Steffens.

Innovatiivne ja hubane

Puma esmaklassiline interjöör on loodud selliselt, et aidata autoomanikul paremini ja stressivabamalt toime tulla igapäevaelu nõudmistega.

Selles segmendis esmakordselt pakutav massaažifunktsioon esiistmetel hellitab väsinud selga ja muudab autosõidu lõõgastavamaks. Kolmetsooniline massaažisüsteem pakub kolme intensiivsusastet ja erinevas suunas kohandatavust.

Esiistmete õhukesed kaarduva kujuga seljatoed hoolitsevad maksimaalse põlveruumi eest tagaistmel. Tagaistme seljatugi on aga samuti loodud mugavust silmas pidades.

Olemas on ka eemaldatavad ja pestavad istmekatted nii esi- kui ka tagaistmetele, mis aitavad hoida interjööri alati värskena. Tõmblukk-kinnitus muudab katete eemaldamise hõlpsaks. Pakutakse ka erinevaid mustri- ja värvivalikuid.

Täispikkuses ja avatav panoraamkatus loob veelgi suurema avarusetunde.

Juhtmevaba nutitelefoni laadimisalus armatuurlaua alaosas võimaldab mugavalt laadida ühilduvaid seadmeid, nii ei ole vaja USB pistikut laadimisjuhtme jaoks kasutada. Näidikupaneeli all asuv alus tuvastab sobiva seadme ja alustab laadimist automaatselt.

Laadivaid nutiseadmeid saab ühtaegu Bluetoothi kaudu ühendada SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteemiga, mille 8-tollist puuteekraani saab juhtida viibates. SYNC 3 kaudu võib juhtida audio-, navigatsiooni- ja kliimasüsteemi ning ühilduvaid nutiseadmeid ka häälkäskluste abil.Apple CarPlay ja Android Auto™ ühilduvus on samuti olemas.

FordPass Connect modemitehnoloogia pakub mobiilset WiFi kuumpunkti, millega saab ühendada kuni 10 seadet. Süsteem võimaldab kasutada FordPass mobiilirakendust, mis sisaldab sõiduki lokaatorit, jälgida saab ka kütusetaset, alarmi staatust ja muudki, samuti võib distantsilt avada ja sulgeda ukselukke, 7-käigulise automaatkäigukastiga mudeleid on aga võimalik distantsilt käivitada.**

Tipptasemel B&O audiosüsteem on uuendatud ja pakub esmaklassilist helinaudingut kõikides sõiduoludes. 10 kõlariga helisüsteemi osaks on ka pagasiruumiga integreeritud 150 x 200 mm bassikõlar, mis pakub mahlakaid helisid. Salongikõlarite paigutust on optimeeritud tagamaks kõiki autosviibijaid ümbritsevat kvaliteetset helipilti. 575 W digitaalvõimendi hoolitseb ruumilise helikvaliteedi eest.

12.3-tolline konfigureeritav näidikupaneel võimaldab valida eelistustekohase seade juhiabilahenduste ja navisüsteemi info kuvamiseks. Paneel põhineb uudsel free-formtehnoloogial, mis võimaldas disaineritel kasutada tavapärasest ristkülikust erinevaid kujustuslahendusi. Digitaalne näidikupaneel esitab infot selgelt ja eredalt, ent samas silmasõbralikumalt.

“Oleme veendunud, et Puma meeldib Euroopa autoostjatele,” kinnitas Rowley. “Oleme teinud kõik selleks, et pakkuda klientidele niisugust mitmekülgset praktilisust, nagu nad soovivad ja ühtlasi kõige kaunima auto, mis neil eales olnud on.”

**Teatud regioonides.