Tehnoloogiad

350 hobujõudu, tippkiirus 266 km/h ja külgkiirendus 1g. Just sellise muljet avaldava statistikaga esineb 2,3-liitrise EcoBoost-mootoriga uus Focus RS. Kõik tänu mitmetele edumeelsetele suutlikkust parandavatele tehnoloogiatele, mille hulka kuuluvad mh täiustatud nelikveosüsteem, paigaltvõtu juhtsüsteem, valitavad sõidurežiimid… Juba auto stiilne välimus räägib iseenda eest.

Maksimaalne kontroll kurvides

Maksimaalne kontroll kurvides

Kihutades läbi kurvide, pakub Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem koos dünaamilise kurvihaardekontrolliga koguni üle 1g ulatuvat külgkiirendust, tagades seejuures erakordselt hea haardumise ning ülitäpse juhitavuse. Süsteemis on kasutusel kaks elektrooniliselt juhitavat sidurisõlme, mis aitavad jagada mootori pöördemomenti tagarataste vahel vastavalt teepinnale ja hetke sõiduoludele. Lisaks laseb see intelligentne tehnoloogia nautida ka kontrollitud ülejuhitavust driftimisel, pakkudes põnevaid elamusi ringrajal.

Valmis maanteesõiduks. Valmis kihutamiseks ralliteedel.

Valmis maanteesõiduks. Valmis kihutamiseks ralliteedel.

Istudes uue Focus RS-i rooli, on Teil täielik kontroll auto liikumise ja käitumise üle – nii tavalisel sõiduteel kui ka võistlusringil. Lihtsa lülitivajutusega saate valida sobivad seadistused normaalseks, sportlikuks või rallisõiduks. Igal režiimil muudetakse nelikveosüsteemi, amortisaatorite, ESC- ja ABS-süsteemi seadistusi, rooli tundlikkust, mootori reageerimist ja isegi sellest kostvat mürinat. Ringrajal saate valida sõitmiseks spetsiaalse Drift-režiimi, mis aitab tänu erilisele pöördemomendi jaotusele kontrollida paremini ülejuhitavust driftimisel.

Tähelepanu, valmis olla, start!

Tähelepanu, valmis olla, start!

Valige ekraanimenüüst paigaltvõtu juhtsüsteem, pange sisse esimene käik, vajutage gaas põhja ja vabastage siduripedaal. Eesrindlikud tehnoloogiad muudavad silmapilkselt veermiku ja jõuülekandesüsteemi seadeid, et auto sööstaks paigalt maksimaalse kiirendusega. Pole vahet, millised on teeolud – süsteem jagab mootorijõudu nelikveosüsteemis täpselt nii, nagu parajasti vaja. Lisaks säilitab süsteem turbolaaduri abil maksimaalset pöördemomenti, juhib veojõu kontrollsüsteemi tööd ning reguleerib parima haardumise tagamiseks amortisaatorite seadeid.

Ümberseadistatav vedrustus

Ümberseadistatav vedrustus

Vedrustuse peenhäälestamiseks saate reguleerida amortisaatorite seadeid, ilma et peaksite käsi roolilt või pilku teelt tõstma. Käepärase valikulülitiga saate mugavaks, ent sellegipoolest sportlikuks RS-sõiduelamuseks valida põhirežiimi Normal. Valides aga sportliku režiimi Sport, tagavad jäigemad seaded vahetuma teetunnetuse ja veelgi täpsema juhitavuse nii sirgetel kui ka käänulistel maanteedel ja ralliradadel. Tänu vedrustusrežiimidele, mida näete otse enda ees asuvalt ekraanilt, on Teil olemas täielik kontroll ka auto amortisaatorite töö üle.

Käiguvahetus kõige õigemal hetkel

Käiguvahetus kõige õigemal hetkel

Terve rida keerukaid süsteeme ja funktsioone kannavad üheskoos hoolt selle eest, et mootor ja käigukast tagaksid kõikidel käikudel maksimaalse kiirenduse. Spetsiaalne käiguvahetuse signaaltuli annab Teile kõrgema käigu valimisel märku, millal on käes õige hetk käigu ülesvahetamiseks. Ja kui mootor on saavutamas piirkiirust 6800 p/min, hakkab tuli Teie hoiatamiseks vilkuma.

Eesrindliku tehnoloogiaga 2,3-liitrine EcoBoost-mootor

Eesrindliku tehnoloogiaga 2,3-liitrine EcoBoost-mootor

2,3-liitrise EcoBoost-mootori revolutsioonilise tehnoloogia põhielementideks on kütuse otsesissepritse, muutuva ajastusega kaks teineteisest sõltumatut nukkvõlli ning kaheastmeline turbolaadur. Spetsiaalselt uue Focus RS-i jaoks kalibreeritud ja häälestatud jõuallika suurim võimsus on 350 hj ja maksimaalne pöördemoment 440 Nm, mis kerkib turbo abil lühiajaliselt tasemeni 470 Nm. Tulemuseks on suurepärane reageerimine madalatel pööretel koos võimsa veojõuga keskmises pööretevahemikus. Ülemises otsas on aga mootori pöörlemiskiiruse maksimumpiiriks lausa 6900 p/min.

Täiustatud käigukast välkkiireks käiguvahetuseks

Täiustatud käigukast välkkiireks käiguvahetuseks

Mootorijõudu aitab maksimaalselt ära kasutada optimeeritud kuuekäiguline käsikäigukast. Selle uuendatud mehhanism ja lühem käigukang teevad käiguvahetuse kiiremaks ja täpsemaks. Nii käigukasti kui ka sidurit on täiendatud tugevamate ja vastupidavamate komponentidega, et mootori kasvanud pöördemomendiga vaevatult toime tulla.

Eesrindlik vabakäetehnoloogia

Eesrindlik vabakäetehnoloogia

Fordi SYNC-süsteemi abil saate panna mängima oma lemmikmuusika ning rääkida oma mobiiltelefoniga, kasutades selleks kõigeks vaid lihtsaid häälkäsklusi. Hääljuhtimise abil saate panna mängima ka lugusid USB-mälupulgalt, MP3-mängijast või iPod®-ist või kuulata muusikat voogedastuse teel Bluetooth®-ühendusega telefonist. Lisaks loeb süsteem Teile ette isegi saabunud tekstisõnumid.

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Uue Focus RS-mudeli bi-ksenoonesituled pole mitte üksnes silmipimestavalt valged, vaid ka targad. Need oskavad vastavalt rooli liikumisele järgida täpselt tee suunda, hoolitsedes pidevalt suurepärase nähtavuse eest. Lisaks suudavad esituled muuta ka valgusvihu kuju, lähtudes Teie sõidukiirusest, ümbrusest ja teeoludest. Seitsme erineva režiimi hulka kuuluvad spetsiaalsed seadistused mitmeks erinevaks olukorraks: sõiduks linnatänavatel, külateedel, kiirteel või halbades ilmaoludes.

Korralikult pidurdusjõudu

Korralikult pidurdusjõudu

Suured 350 mm diameetriga ventileeritavad esipidurikettad koos nelja kolviga alumiiniumist Brembo pidurisadulatega tähendavad seda, et uuel Focus RS-mudelil on kõige võimsam pidurisüsteem, mis ühegi RS-mudeli varustusse kunagi on kuulunud. Nutikas konstruktsioon parandab pidurite jahutamist, aidates vältida pidurdusvõime vähenemist isegi intensiivsel kasutamisel ringrajatingimustes. Jahutamist tõhustavad ka eesmiste piduriketaste ventileerimiskanalid.