Pick-up of the year

Ford Ranger võitis rahvusvahelise aasta pikapi tiitli





Ford esitleb võimsamat, kütusesäästlikumat, viimistletumat ja intelligentsemat Rangerit – Euroopa enimmüüdud pikappi

  • Uus Ford Ranger pakub kasvanud võimekust koos kuni 9 protsenti suurema kütusesäästlikkusega. Lisatud on täiustatud ühenduvus- ja juhiabifunktsioone
  • Võimsate ja rafineeritud uute ajamite seas on 2-liitrine EcoBlue diisel koos 213 hj bi-turbo variandiga, pluss oma klassis juhtpositsiooni hõivanud 10-käiguline automaatkäigukast
  • Euroopa enimmüüdud pikapil on nüüd standardvarustuses jalakäijatuvastus ja nutikas kiiruspiirik. Saadaval on ka aktiivne parkimisabi ja easy-lift tagaluuk

Ford esitles esmakordselt uut Ford Rangeri pikappi, mis pakub alates 2019. aasta keskpaigast klientidele üle Euroopa rohkem võimsust, suuremat kütusesäästu, viimistletust ja täiustatud juhiabitehnoloogiaid.

Euroopa enimmüüdud pikapi* stiilsel ja mitmekülgsel uuel versioonil on Fordi keerukas 2-liitrine EcoBlue diiselmootor valikulise katalüütilise redutseerimise (SCR) tehnoloogiaga emissioonide vähendamiseks, mis pakub koos täiustatud uue 10-käigulise automaatkäigukastiga kuni 9 protsenti suuremat kütusesäästu.

Uue Rangeri mootorivaliku tipus on 2-liitrise EcoBlue mootori võimas bi-turbo versioon, mis pakub paremaks koormaveo võimekuseks 213 hj ja 500 Nm maksimaalset pöördemomenti – võrreldes eelnevaga 13 hj ja 30 Nm rohkem.

Regular Cab, Super Cab ja Double Cab kerega saadavaloleval Rangeril on standardina nelikvedu, mis pakub äri- ja vabaajakasutajatele uusi mugavus- ja produktiivsusfunktsioone, sealhulgas Fordi SYNC 3 ühenduvus ja FordPass Connect pardamodemi tehnoloogiat.

Ranger on esimene sõiduk oma klassis, millel on standardvarustuses kokkupõrke ennetussüsteem koos jalakäijatuvastusega ja nutikas kiiruspiirik. Nüüd on lisaks olemasolevatele sõitu vähem stressirikkaks muutvatele ja kokkupõrkeid vältida või nende tagajärgi vähendada aitavatele juhiabitehnoloogiatele saadaval ka aktiivne parkimisabi.

„Uus Ford Ranger pakub klientidele võitmatut kombinatsiooni pukseerimisvõimekusest, kütusesäästlikkusest ja nutikatest juhiabitehnoloogiatest. Meie uusima SCR tehnoloogiaga varustatud tipptasemel EcoBlue mootor ületab uusi karmistatud emissiooniregulatsioone," ütles Roelant de Waard, Fordi Euroopa turunduse, müügi ja teeninduse ala asepresident. „Veel enam elevust tekitab meie uus Ford Ranger Raptor, kui see puhtatõuline kõrberallija ja ekstreemse maastikusõidu eluviisi viljeleja samal ajal tõelistele maastikusõidu entusiastidele müügile tuleb.“

Võimsamatel uue Rangeri Double Cabiga variantidel on nüüd rafineerituma tulemuse jaoks aktiivse mürakontrolli tehnoloogia. Lipulaeva Ranger Wildtraki mudelitel ja luksuslikul Ranger Limitedil on mõlemal uued preemiumfunktsioonid, sealhulgas easy-lift tagaluuk.

Oma klassis eesrindliku kuni 800 mm veeläbivusega ja 230 mm kliirensiga on uus Ranger disainitud ja ehitatud mugavalt ekstreemsete maastikega hakkama saama nii tööl kui eraelus. 29-kraadine lähenemis- ja 21-kraadine lahkumisnurk võimaldavad juhtidel end järskude takistuste juures enesekindlana tunda. Maastikuvõimekusele on vääriline kuni 3500 kg pukseerimisvõimekus ja kandevõime kuni 1252 kg.

Ford müüs 2018. aastal Euroopas 51 500 Rangerit, mis on võrreldes 2017. aastaga* üle 15 protsendi rohkem. Ford Performance'i looming uus Ranger Raptor – kõige jõulisem ja võimekam Ranger eales – tuleb põnevust otsivatele klientidele Euroopas müügile samuti 2019. aasta teises pooles.

2-liitrise EcoBlue võimsus ja rafineeritus

Rangeri võimas uus 2-liitrine optimeeritud võimekuse ja parandatud kütusesäästlikkusega EcoBlue mootor on saadaval:

  • ühe muutuva geomeetriaga turbolaaduriga, pakkudes 130 hj ja 340 Nm pöördemomenti ning CO2-emissioone alates 209 g/km ja kütusekulu 8,0 l/100 km**
  • ühe muutuva geomeetriaga turbolaaduriga, pakkudes 170 hj ja 420 Nm pöördemomenti ning CO2-emissioone alates 216 g/km ja kütusekulu 8,3 l/100 km
  • Bi-turbo tehnoloogiaga, millel on kõrge rõhuga muutuva geomeetriaga ja madala rõhuga fikseeritud geomeetriaga turbolaadurid, pakkudes 213 hj ja 500 Nm pöördemomenti ning CO2-emissioone alates 228 g/km ja kütusekulu 9,2 l/100 km

Kompaktne turboülelaadija on spetsiaalselt disainitud viima võrreldes eelmise, 2,2-liitrise TDCi mootoriga madalamatel pööretel rohkem õhku mootorisse, luues terves pööretevahemikus kerge ja erksa tunnetuse.

Bi-turbo tippvariandi puhul töötavad kaks turbolaadurit madalamatel pööretel seeriatena, et pakkuda paremat kiirendust ja reageerimisvõimekust. Kõrgematel pööretel jääb väiksem turbolaadur kõrvale ja suurem turbolaadur toodab suure võimsuse saavutamiseks rõhku.

Lisaks sujuvalt käike vahetavale kuuekäigulisele manuaalkäigukastile pakuvad 170 hj ja 213 hj ajamid Fordi eesrindlikku 10-käigulist automaatkäigukasti, mille võimekus ja vastupidavus on tõestatud nii erinevates autodes nagu Ford F-150 pikap ja uus Ford Mustang. Laiem ülekannete jaotus ja funktsioonid nagu reaalajas kohanduv käiguvahetuste ajastamine võimaldab käigukastil kohanduda muutuvate tingimustega, mis omakorda võimaldab valida igas sõiduolukorras optimaalse käigu nii jõudluse, säästlikkuse kui mugavuse seisukohalt.

Fordi päriselu sõidutsüklitel põhinevad inseneriandmed näitavad, et võrreldes vastavate eelmiste ajamitega on 10-käigulise automaatkäigukasti puhul kütusesääst kuni 9 protsenti ja manuaalkäigukasti puhul kuni 4 protsenti. 
2-liitrisel EcoBlue mootoril on hõõrdumist vähendavad uuendused, sealhulgas 10 mm nihkega väntvõllidisain, mis vähendab hõõrdumist väikese neljasilindrilise mootoriploki silindriseinte vastu ja optimeeritud klapimehhanism koos ühes tükis nukkvõlliga.

Lisatäiustusena kasutatakse piesoelektrilist tehnoloogiat, mis kasutab kütuse jaotamiseks mootori pihustitesse paigaldatud elektriliselt reageerivaid kristalle – tehnoloogia, mida tavaliselt leiab kõrgema klassi sõiduautode mootoritest.

Hoiab juhte ühenduses

Uuel Ford Rangeril on täiustatud ühenduvusfunktsioonid, et omanikud ja kasutajad saaksid teel olla ühendust kaotamata.

Muude täiustatud tehnoloogiate hulgas on Fordi SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteem, mida saab juhtida lihtsate häälkäskluste abil või näpistus- ja sirvimisliigutustega kaheksatollisel puuteekraanil ning mis ühildub Apple CarPlay ja Android Auto™-ga. Fordi MyKey süsteem võimaldab autopargi halduril programmeerida võtme auto kiirust ja raadio helitugevust piirama ning jäädavalt aktiivseid ohutusfunktsioone sisse lülitama.

Nutikam, turvalisem sõidukogemus

Uus Ranger on esimene sõiduk oma klassis, millel on standardvarustuses kokkupõrke ennetussüsteem koos jalakäijatuvastusega ja nutika kiiruspiiriku tehnoloogia, mis aitavad juhtidel õnnetusi vältida või kahjusid vähendada ja vältida kulukaid kiiruseületamise trahve.

Fordi jalakäijatuvastuse tehnoloogia kasutab ettepoole suunatud kaamerat ja radarit, et tuvastada teelolevaid inimesi ning rakendab automaatselt pidureid, kui juht hoiatustele ei reageeri. Kui süsteem tuvastab jalakäija ning vahetu kokkupõrkeohu, hoiatatakse juhti kõigepealt helisignaaliga ja visuaalse alarmiga näidikutepaneelis.

Kui juht ei reageeri, vähendab süsteem pidurite rakendumiseks vajalikku aega, vähendades vahet piduriklotside ja -ketaste vahel. Kui juht ikka ei reageeri, rakendatakse automaatselt pidureid ja vähendatakse sõiduki kiirust.

Nutikas kiiruspiirik kombineerib Fordi kiiruspiiriku ja liiklusmärgituvastuse tehnoloogiaid, et aidata tagada, et uue Rangeri maksimaalne kiirus kohandatakse automaatselt kiiruspiirangutele vastavaks.

Juht aktiveerib nutika kiiruspiiriku roolil olevate nuppude abil ning seadistab maksimaalse kiiruse. Süsteem kasutab esiklaasile paigaldatud kaamerat, et jälgida liiklusmärke ja kui lubatud kiirus on väiksem kui maksimaalne määratud kiirus, aeglustab sõidukit vastavalt piirangule. Kui lubatud kiirus kasvab, võimaldab süsteem juhil kiirendada määratud kiiruseni, eeldusel, et see ei ületa uut kiiruspiirangut.

Esmakordselt pakub uus Ranger Fordi KeyFree süsteemi ja Fordi Power starternuppu ning tagaluugi lukk on nüüd integreeritud kesklukusüsteemi. Saadavalolev aktiivne parkimisabi aitab sõidukit paralleelsetele parkimiskohtadele juhtida, jättes juhi hooleks gaasi vajutamise ja pidurdamise.

Erinevad juhiabitehnoloogiad jätkavad juhtide elu mugavamaks tegemist, sealhulgas sõidurajalt lahkumise hoiatus ja sõidurea hoidmise abiline, adaptiivne püsikiirushoidik koos hoiatusega näidikuteplokis, liiklusmärkide tuvastus, eesmised ja tagumised parkimisandurid, tagurduskaamera ja standardne elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem koos rullumise vältimisega ja järelhaagise stabiliseerimisabiga.

Uue Rangeri sõidukogemust on täiustatud ka rafineeritumat sõitu pakkuma loodud vedrustusega. Vedrud ja amortisaatorid on seadistatud pakkuma iga variandi iseloomule omast sõidukogemust ja juhitavust.

Tugev, modernne disain

Uue Rangeri enesekindel kujundus näitab teel võimsat kohalolu. Täiustuste seas on uuendatud eesmise kaitseraua disain ja uus iluvõre, keskmine horisontaalne riba on nüüd täies pikkuses kaheosaline. Uute nooblite värvivõimaluste hulka kuuluvad Diffused Silver ja Blue Lightning toonid ja kõrgema seeria versioonidel on ksenoonesituled ja leed-päevatuled.

Mugavat ja sõiduautolikku reisijateruumi pakutakse nüüd Ebony Black viimistlusega, ning värvitud pindadele on antud rohkem läiget ja sügavust. 10-käigulise automaatkäigukastiga varustatud mudelitel on ka nooblim käiguvahetusnupp. Luksuslikul Ranger Limitedil on mustad nahkistmed ja eksklusiivsed 17-tollised sulamveljed.

Rabav uus Ranger Wildtrak torkab silma erilise Saber Orange kerevärviga ja kontrastse unikaalse tumeda, titaaniefektiga viimistlusega trapetsja iluvõrega ja eristuvate õhuvõtuavadega. Sama titaaniefektiga aktsentvärv jätkub küljepeeglitel, uksekäepidemetel, õhuavadel ja laadimisala reelingutel, luues julge ja sportliku välimuse.

Wildtraki uus reisijateruum pakub nooblimat, sportlikku välimust. Sellel on tumedad mattkroomelemendid, läikiva viimistlusega dekoratiivne detail ja nooblid Wildtraki disainiga osaliselt nahast istmed.

Nii Limitedil kui Wildtrakil on uus easy-lift tagaluuk, millel on tagaluugi suletud asendisse tõstmiseks vajalikku pingutust märkimisväärselt vähendav torsioontala.

"Uus Ford Ranger on modernse maailma nõudmisteks valmis. See on piisavalt tugev ja võimekas, et nädal otsa tööd teha ja siis nädalavahetusel skuutrid järve äärde või ATV-d maastikurajale viia," ütles de Waard.