Ford esitleb uut elektrilist linnamaasturit Kuga, mis on saadaval mahe-, pistiku- ja täishübriidina

* Elegantne ja ruumikas uus Ford Kuga on eristuva disainiga, ulatusliku hübriidajamite valikuga ning uute juhiabilahendustega, mis pakuvad senisest tõhusamat, mugavamat ja meeliköitvamat sõiduelamust.

* Uue Kuga voolujoonelisem siluett loob energilise ja võimeka mulje, paremad proportsioonid võimaldasid saavutada ka rohkem avarust ja mugavust salongis.

* Kuga on läbi aegade kõige elektrifitseeritum Fordi mudel ning ühtlasi esimene, mis on saadaval mahe-, pistiku- ja täishübriidversioonina. Kuga pistikuhübriidi elektriline sõiduulatus on enam kui 50 km, eeldatav kütusekulu 1.2 l/100 km ja CO2 heitmetase 29 g/km.

* Kuga on esimene SUV, mis põhineb Fordi uuel globaalsel C2 arhitektuuriplatvormil – sellel on varasema mudeliga võrreldes 10 protsenti suurem väändejäikus ja 90 kg väiksem mass.

* Uuenduslike mugavuslahenduste hulka kuuluvad FordPass Connect modem, 12.3-tolline digitaalne näidikupaneel, juhtmeta laadimine, 8-tollise puuteekraaniga SYNC 3 ning B&O audiosüsteem

* Pimenurgaabiga sõidurajahoidja, kokkupõrke-ennetussüsteem, kohanduv püsikiirusehoidja koos Stop & Go funktsiooniga ja liiklusmärgituvastus.

* Kuga Titanium, Kuga ST-Line ja Kuga Vignale pakuvad erinevatele klientidele meelepäraseid lahendusi.

AMSTERDAM, 2. aprill 2019 – Ford esitleb uut stiilset Kuga linnamaasturit, millel on uuenenud väliskujundus ning paremad proportsioonid, pakkudes rohkem ruumi ja mugavust.

Fordi kõige elektrifitseeritum mudel on saadaval erinevate versioonidena - elegantne Kuga Titanium, sportlik Kuga ST‑Line ja noobel Kuga Vignale, samuti pakutakse ulatuslikku hübriidjõuallikate valikut, mis viivad Fordi linnamaasturite kütusesäästlikkuse uuele tasemele.

Mudelivalikusse kuuluvad Kuga pistikuhübriid, Kuga EcoBlue hübriid (mahehübriid) ja Kuga täishübriid, lisaks neile ka 2.0- ja 1.5-liitrise EcoBlue diiselmootoriga ning 1.5‑liitrise EcoBoost bensiinimootoriga versioonid, mis on varustatud uue intelligentse 8-käigulise automaatkäigukastiga.

Kuga on Fordi enimostetav SUV Euroopas, kogu mudelivaliku arvestuses on see Fiesta ja Focuse järel kolmandal kohal. 2018. aastal müüdi 153 800 Kugat, mis aitas Fordi SUV-de müügikasvuks saavutada enam kui 19 protsenti võrreldes varasema aastaga.

Uus Kuga pakub senisest veelgi enam intuitiivselt kasutatavaid mugavus- ja juhiabilahendusi, võimaldades autosviibijail olla ka sõidu ajal alati ühenduses. Uudsete tehnoloogiate valikus on FordPass Connect modem, juhtmeta laadimine ühilduvaile nutiseadmeile ja Ford SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteem koos 8-tollise puutetundliku keskekraaniga. Tippklassi B&O audiosüsteem pakub kõrge kvaliteediga helinaudingut. Autotööstuses esmakordselt kasutataval free-formtehnoloogial tuginev 12.3-tolline LCD näidikupaneel on erksate värvidega, informatiivne, intuitiivse kasutusega ning hästi loetav.

Tehnoloogilised lahendused nagu Stop & Go, liiklusmärgituvastus ja sõidurajahoidja aitavad juhtidel mugavamalt ja ohutumalt liigelda nii linnas kui maanteel, intelligentsed ennetavad kurvituled ja liiklusmärgituled pakuvad paremat nähtavust pimedas. Esiklaasinäidik aitab juhil hoida silmad teed jälgimas ning aktiivparkimisabi Active Park Assist 2 toob nupuvajutuse kaugusele täisautomaatse parkimise.

“Uus Kuga on parim näide Fordi inimkesksest disainikontseptsioonist, mis on välja töötatud vastavalt klientidelt saadud tagasisidele. Silmapaistvalt eristuv stiil, erakordselt lai mootorivalik, kõrgetasemeline mugavus ja innovatiivsed tehnoloogilised lahendused muudavad autoomaniku elu mugavamaks,” kinnitas Ford of Europe’i president Stuart Rowley.

Kuga on Euroopas müügil alates 2008. aastast, uus mudel on juba kolmanda põlvkonna esindaja. Euroopas on müüdud enam kui 1 miljon Kugat.

Klientide vajadustest lähtuv disain

Uus Kuga on esimene SUV, mis tugineb Fordi globaalsel C2 arhitektuuriplatvormil. Sellel on paremad aerodünaamikaomadused ja suurem kütusesäästlikkus, ning võrreldes eelmise põlvkonna mudelitega on see kuni 90 kg võrra kergem. Samuti pakub uus platvorm suuremat vastupidavust kokkupõrgete korral, 10 protsendi võrra suurem väändejäikus parandab sõidudünaamikat ning -omadusi. Uued mudelid on ka varasemast ruumikamad, kuid endiselt väljendusliku dünaamilise disainiga.

Uue Kuga väliskujundus on skulptuursem, kuid samas lihtsamja paremate proportsioonidega. Voolujoonelisem siluett ja pikem teljevahe parandab sõiduomadusi ja stabiilsust; mootoriruum on pikem, katusejoon madalam ning tagaakna kaldenurk suurem. Tulemuseks on varasemast energilisem ja jõulisem välisilme.

Valikuvõimalusi laiendavad eristuva disainilahendusega Kuga Vignale, ST-Line ja Titanium mudelid.

Modernse ja enesekindla välimusega Kuga Titanium kujutab endast spetsifikatsiooni ja kvaliteedi tipptaset. Seda iseloomustavad sportlik esikaitseraud ja tagadifuuser, kerevärvi peeglikorpused, küljedetailid ja uksekäepidemed ning leed-päevasõidutuled. Põhivarustuses on 17-tollised, valikvarustuses aga 19-tollised valuveljed.

Noobel Kuga Vignale on rikkaliku varustusega ning detailitäpse koostetööga, iseloomu väljendavad ka tunnusomased Vignale elemendid nagu satiinviimistlusega alumiiniumdetailid katusereelingutel, kaitseraudadel ning elegantne esi- ja tagapõrkeraua disain. Väliskujunduses püüavad pilku ka Vignale kroomitud esivõre ja kaks summutiotsa, samuti põhivarustuse 18-tollised ning valikvarustuse 19- ja 20-tollised valuveljed. Windsor nahkkattega istmeid kaunistab Vignale mudelitele tunnusomane kuusnurkmuster, elegantsust lisavad nooblid veluurist põrandamatid.

Sportliku Kuga ST-Line’i disain on inspireeritud Ford Performance sportmudelite kujustusest. Seda iseloomustavad kerevärvi kaitserauad ja küljelaiendid; esivõre, tagadifuuser ja katusereelingud on aga musta värvi. Suur tagaspoiler, põhivarustuse 18-tollised või valikvarustuse 19-tollised valuveljed ning kaks summutitoru lisavad sportlikkust veelgi. Interjööris väljendavad iseloomu tume katusepolster, spetsiaalsed kontrastse punase tikandiga ST-Line istmekatted, alumiiniumpedaalid, lameda alaosaga rool ning ST-Line logoga põrandamatid ning lävekatted.

“Kuga kliendid soovisid emotsionaalsemat disaini, nii kujutab uus Kuga endast oskuslikult rõhutatud kujustusjoontega skulptuuri. Visuaalselt on mulje saledam, madalam ja laiem – tekitades põnevust juba põgusal pilguheitel,” selgitas Ford of Europe’i disainidirektor Amko Leenarts. “Uus interjöör on loodud igapäevaelu vajadustele vastavaks. Harmooniline ja avar sõitjateruum on hoolikalt viimistletud kõrgetasemeliste materjalidega ning varustatud tipptehnoloogiaga.”

Uus Kuga on saadaval 12 värvitoonis, sealhulgas uued metallikvärvid Diffused Silver ja Sedona Orange. Vaid Vignale mudelite jaoks on loodud uus toon Blue Panther, mis lisandub kolmekihilisele Lucid Red punasele ja Star White pärlvärvile.

Erakordselt suur jõuallikate valik

Ford teavitas tänavu aasta algul, et alates uuest Focusest on kõik uued mudelid varustatud elektrilise jõuallikaga. Uus Kuga on esimene Ford, mida pakutakse pistikuhübriidi, mahehübriidi ja täishübriidina.

Kuga pistikuhübriid: uus Kuga pistikuhübriid pakub kombinatsiooni traditsioonilise sisepõlemismootoriga auto sõiduulatusest ja sellega kaasnevast vabadusest ning elektrimootori tõhususest ja jõudlusest.

2.5-liitrine nelja silindriga atkinsoni tsüklis töötav bensiinimootor, elektrimootor ja generaator ning 14.4 kWh liitium-ioonaku pakuvad koguvõimsust 225 hj. Fordi esimene pistikuhübriid Euroopas suudab vaid elektri jõul läbida enam kui 50 km, selle eeldatav kütusekulu on alates 1.2 l/100 km ja CO2heitmetase 29 g/km.*

Akut saab laadida esitiivas paikneva laadimispordi kaudu ning sõidu ajal laetakse seda automaatselt regeneratiivse laadimistehnoloogia abil, mis salvestab pidurdamisel tekkivat kineetilist energiat. Eeldatavalt võtab välisest 230-voldisest pistikust aku täislaadimine aega ligikaudu 4 tundi.

Juht saab valida, millal ja kuidas akujõudu kasutada, selleks on režiimid EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge. Kui aku laetuse tase langeb madalaimale tasemele, lülitub Kuga automaatselt EV Auto režiimile – toetades sisepõlemismootorit elektrimootoriga ja kasutades regeneratiivset energiat optimaalse kütusesäästlikkuse saavutamiseks.

Kuga EcoBlue hübriid: uus Kuga EcoBlue hübriid aitab Fordi 150 hj 2.0‑liitrisel EcoBlue diiselmootoril saavutada suuremat kütusesäästu. Mahehübriidsüsteemi kuuluvad integreeritud starter/generaator (BISG) tavapärase generaatori asemel, mis kogub ja salvestab aeglustamisel tekkivat energiat ning laeb 48-voldist õhkjahutusega liitium-ioon akuplokki. BISG toimib ühtlasi mootorina, kasutades salvestatud energiat selleks, et toetada sisepõlemismootori tööd.

48-voldine süsteem töötab koos automaatse start-stopp tehnoloogiaga, mis ühiselt suudavad saavutada CO2heitmetaseme alates 132 g/km ning 5.0 l/100 km kütusekulu.

Kuga hübriid: see Kuga mudel kasutab iselaadivat täishübriidajamit, mis ühendab 2.5-liitrise atkinsoni tsüklis töötava bensiinimootori, elektrimootori, generaatori, liitium-ioonaku ja automaatkäigukasti. Kuga hübriid lisandub mudelivalikusse 2020. aastal esisillaveolisena ja intelligentse nelikveoga. Nende mudelite CO2 heitmetase on eeldatavalt alates 130 g/km ja kütusekulu 5.6 l/100 km.

Valikus on ka edasiarendatud EcoBoost bensiini- ja EcoBlue diiselmootorid, mis on optimeeritud jõudlusega ning vastavuses uusimate Euro 6 heitmenõuetega (WLTP). Jõuallikad on varustatud automaatse Start-Stop süsteemiga, mis aitab samuti kulusid kokku hoida. Käigukastide valikus on täpne 6-käiguline manuaal- ja mugav uus 8-käiguline automaatkäigukast.

Kuga EcoBlue: 180 hj 2.0‑liitrise EcoBlue mootori eeldatav kütusekulu on alates 5.7 l/100 km ja CO2 heitmetase 150 g/km. Kütusesäästlikkust lisab integreeritud sisselaskekollektor, mis tagab optimaalse mootori hingamise, aga ka madala inertsiga turbolaadimine. Kõrgsurve otsesissepritsesüsteem on täpsem ja vaiksem. Standardne selektiivne katalüüsil põhinev heitmete järeltöötlus aitab vähendada NOXheitmeid. Samuti aitavad 2.0-liitrise EcoBlue mootori tööle kaasa hõõrdumist vähendavad lahendused:

· Uuendatud väntvõlli disain, mis vähendab külgsuunalist survet kolvile ja vähendab hõõrdumist.

· Teraskolvid, mida kasutatakse Fordi diiselmootoritel esmakordselt, on optimeeritud mõõtmetega ja vähem kuumatundlikud.

· Vähendatud läbimõõduga väntvõlli laagrid.

· Nukkvõlli ja õlipumba hammasrihma belt-in-oil tüüpi lahendus.

1.5-liitrise EcoBlue mootori võimsus on 120 hj ning eeldatavalt on selle kütusekulu alates 4.8 l/100 km ning CO2 heitmetase 127 g/km. Seda võimaldavad innovatiivsed tehnoloogilised lahendused, nagu:

· Madalsurve heitgaaside retsirkulatsioon koos vesi-õhk-jahutusega tagab tõhusama kütuse põlemise ja vähendab heitmeid.

· Integreeritud sisselaskekollektor, mis tagab optimaalse mootori hingamise

· Madala inertsiga turbolaadimine tagab kiirema ja kontrollitavama turbolaaduri töö, kasutatud on raketitööstusest pärit materjale, mis on loodud vastu pidama kõrgematele temperatuuridele.

· Kõrgsurve kütusesissepritsesüsteem, mis on kiirema reaktsiooniga, vaiksem ja täpsem.

Kuga EcoBoost: 1.5-liitrine EcoBoost mootor on saadaval võimsusega 120 hj ja 150 hj, selle eeldatav kütusekulu on alates 6.5 l/100 km ning CO2 heitmetase 149 g/km. Seda aitab saavutada esmakordselt autotööstuses kasutatav kolmesilindriliste mootorite silindri deaktiveerimissüsteem. See tehnoloogia peatab ühe silindri töö, kui täisvõimsust ei vajata, nagu näiteks ühtlase kiirusega sõidul või aeglustamisel. Süsteem suudab silindri töö peatada ja taasalustada 14 millisekundiga – see on silmapilgutusest 20 korda kiiremini – ilma sooritusvõime osas kompromisse tegemata.

Kasutusel on kõik peamised EcoBoost tehnoloogiad nagu edasiarendatud turboülelaadimine, kõrgsurve-otsesissepritse ja muutuv klapiajastus. Peenosakeste heitmeid vähendatakse standardse gaasikübemefiltri tehnoloogia abil. Lisaks on kasutusel järgmised lahendused:

· Uus sissepritselahenduste kombinatsioon, mis aitab saavutada suuremat võimsust ja paremat kütusesäästlikkust, eriti väiksema mootorikoormuse korral.

· Madala hõõrdeteguriga kolmesilindriline mootoristruktuur, mis pakub suuremat pöördemomenti madalamatel pööretel.

· Integreeritud väljalaskekollektor, mis suurendab kütusesäästlikkust, aidates mootoril saavutada kiiremini optimaalset temperatuuri ja pöördemomenti, vähendades heitgaaside läbitavat distantsi silindrite ja turbolaaduri vahel.

· Alumiiniumkonstruktsioon, mis aitab kaalu vähendada.

Fordi uus kiire käiguvahetusega 8-käiguline automaatkäigukast on loodud optimaalsema kütusesäästu ja erksa sõiduelamuse nimel. See on saadaval koos 120 hj 1.5-liitrise EcoBlue ja 180 hj 2.0-liitrise EcoBlue mootoriga, ning sellel on järgmised omadused:

· Adaptiivne käiguvahetus, mis analüüsib sõidustiili ning optimeerib sellele vastavalt käiguvahetust. Süsteem suudab tuvastada üles- ja allamäge sõidu ja järsemad kurvid ning nendele vastavalt reguleerida käiguvahetust, pakkumaks stabiilset, meeliköitvat ja nauditavat sõiduelamust.

· Adaptiivne käiguvahetuse kvaliteedi kontrollsüsteem Shift Quality Control, mis analüüsib sõidukit ja sõidukeskkonda puudutavat infot, et reguleerida siduri survet sujuva käiguvahetuse tagamiseks. Tehnoloogia suudab hoolitseda ka sõidustiilile vastavate käiguvahetuste eest.

180 hj 2.0-liitrine EcoBlue mootor on saadaval Fordi intelligentse nelikveosüsteemiga. Sellel mootoril on optimeeritud pöördemomenti madalatel pööretel ning müra- ja vibratsioonitaset, samuti pakub see sujuvat lineaarset kiirendust mugavama sõiduelamuse nimel.

“Ei ole lahendust, mis sobiks kõigile, seetõttu oleme uue Kuga jaoks loonud nüansirikka jõuallikastrateegia, mis aitaks klientidel leida endale sobivaim lahendus. Samuti võimaldab see linnamaasturiomanikel meeldivalt ja mugavalt siirduda elektriajastusse,” kinnitas Ford of Europe’i insenerivaldkonna tegevjuht Joerg Beyer. “Kuga on esimene Fordi mudel, millel on saadaval täielik valik Fordi eesrindlikke hübriidjõuallikaid.”

Esmakordselt on Kuga varustuses ka valikulised sõidurežiimid, mis võimaldavad autojuhil valida sobivaima kombinatsiooni gaasipedaali tundlikkusest, roolisüsteemi tagasisidest ja haardejõust, automaatkäigukastiga mudelitel ka käiguvahetuse kiiruse osas.

Lisaks sõidurežiimidele Normal, Sport ja Eco on olemas ka seade Slippery, mis aitab juhti libedates talveoludes. Režiim Deep Snow/Sand aitab sõidukit juhtida pehmel pinnasel, lumes ja liivas sõites.

Uus Kuga on nüüd veelgi sobivam ka mistahes suurusega haagise veoks, olenevalt mootorivalikust on maksimaalne haagise mass kuni 2250 kg. Elektriliselt reguleeritavat haagisekonksu saab mugavalt juhtida pagasiruumis paikneva lüliti abil. Kui seda vajutada üks kord, liigub haagisekonks põhja all paiknevast hoidikust tööpositsioonile. Teise nupuvajutusega siirdub see automaatselt hoiukohta tagasi. Lisaks on saadaval ka eemaldatav haagisekonks, mida on samuti lihtne paigaldada.

Mugavus, ruumikus ja mitmekülgne praktilisus

Mugavus, ruumikus ja mitmekülgne praktilisuson olulised tegurid, pakkumaks meeldivat sõiduelamust. Klassi parim ruumikus rõõmustab kahtlemata teises istmereas istujaid. Uus Kuga on 44 mm laiem ja 89 mm pikem kui eelmine mudel, ka teljevahe on kasvanud 20 mm võrra. Tänu sellele on esiistmetel 43 mm rohkem õlaruumi ja 57 mm puusaruumi, tagaistmeil aga lisandus 20 mm õlaruumi ja 36 mm puusaruumi. Kuigi sõiduk on 20 mm võrra eelkäijast madalam, on esiistmeil siiski 13 mm rohkem pearuumi, tagaistmeil aga lausa 35 mm võrra.

Esmakordselt pakutakse ka tagaistmesoojendust, samuti saab teise rea istmeid tahapoole liigutada – tulemuseks on klassi parim, 1035 mm jalaruum. Kui aga tagaistet ettepoole nihutada, lisandub 67 liitrit pagasiruumi. Tagaistme seljatoe saab tasapinnaliseks alla klappida lihtsalt nupuvajutusega.

Pagasiruumi põrandat katab kahepoolne kate – ühel poolel on kvaliteetne veluur-, teisel poolel aga tugev ja vastupidav kummipind, mis on abiks määrdunud esemete veol.

Avaras, praktilises ja ühenduvusvõimalustega varustatud interjööris on kasutatud innovatiivset tehnoloogiat ja mugavuslahendusi.

Esmakordselt on Kuga varustatud FordPass Connect modemitehnoloogiaga, mis loob sõidukis mobiilse WiFi hotspoti, millega saab ühendada kuni 10 seadet. See süsteem aitab planeerida ka kiiremat ja mugavamat kohalejõudmist, varustades navigatsioonisüsteemi reaalajas liiklusinfoga, samuti saavad autosviibijad sõidu ajal kasutada meelelahutuseks voogedastust. FordPass Connect pakub mitmesuguseid mugavuslahendusi FordPass mobiilirakenduse kaudu:

· Vehicle Locator aitab autoomanikul oma sõiduki ostukeskuse parklas hõlpsasti üles leida.

· Vehicle Status annab infot kütuse- ja õlitaseme, alarmsüsteemi olukorra ja palju muu kohta.

· Door Lock Unlock võimaldab sõiduki uksi avada ja lukustada ka kaugemal viibides.

· Remote Start kaugjuhitav käivitus on mõeldud 8-käigulise automaatkäigukastiga mudelitele**.

· eCall funktsioon, mis õnnetuse korral võtab automaatselt ühendust häirekeskusega ja võimaldab abi kutsuda ka laekonsoolis asuva SOS nupu abil.

Juhtmevaba nutitelefoni laadimisalus armatuurlaua alaosas võimaldab mugavalt laadida ühilduvaid seadmeid ning vabastab salongi juhtmerägastikust. Alus tuvastab sobiva seadme ja alustab laadimist automaatselt.

Laadivaid nutiseadmeid saab ühtaegu Bluetoothi kaudu ühendada SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteemiga, mille 8-tollist puuteekraani saab juhtida viibates. SYNC 3 kaudu võib juhtida audio-, navigatsiooni- ja kliimasüsteemi ning ühilduvaid nutiseadmeid ka häälkäskluste abil.Apple CarPlay ja Android Auto™ ühilduvus on samuti olemas.

Uus kaarduva ülaservaga 12.3-tolline LCD näidikupaneel põhineb autotööstuses esmakordselt kasutataval free-formtehnoloogial, mis võimaldab disaineritel kasutada tavapärasest ristkülikust erinevaid kujustuslahendusi.

24‑bitine erksate värvidega digitaalne näidikupaneel kuvab infot selgemalt, seda on silmadel kergem ja pingevabam jälgida.

Uus B&O audiosüsteem võimaldab autosviibijail nautida oma lemmikmuusikat, mida saab striimida FordPass Connect süsteemi ja oma nutiseadmete kaudu. Võimsa 575 W, 10 kõlariga helisüsteemi osaks on ka bassikõlar, mis loob mõjusa madalate helide esituse, kõrgete sageduste kõlarid armatuurlaual on saanud optimaalsema asukoha, tagamaks suurepärast helinaudingut kõigile autosviibijaile. Sõltumata sõiduoludest on heli reguleeritud maksimaalse kuulamiselamuse nimel.

Fordi vabakäelahendus pagasiluugi avamiseks teeb elu mugavamaks, kui käed on hõivatud poekottide, spordivarustuse või lastetarvetega – vaja on vaid jalaga tagapõrkeraua all viibata. Fordi insenerid on välja töötanud ka lahenduse olukorrale, kuhu panna eemaldatud pagasiruumi kate – sellel on nüüd oma koht reguleeritava pagasiruumi põranda all, samuti saab seda lihtsamini eemaldada vaid aasast tõmmates.

Interjööri muudab meeldivamaks kaaktiivmürasummutusActive Noise Control, mille kolm mikrofoni on paigutatud salongi strateegilistesse paikadesse, monitoorimaks sõitjateruumi kostvat mootorimüra taset. Süsteem aktiveerib audiosüsteemi kaudu vastandfaasis helilaineid, summutamaks salongi kostvat liigset mootori- ja ülekandesüsteemi müra. See lahendus loob salongi vaikusele uue kvaliteedi ning on põhivarustuses Kuga pistikuhübriidi Vignale, Kuga EcoBlue hübriidi ja Kuga 2.0-liitrise EcoBlue mootoriga Vignale mudelitel.

Kindlustunnet sisendav tehnoloogia

Uus Kuga pakub meeldivat kasutajakogemust mitmete eesrindlike juhiabilahendustega, mis loovad kindlustunnet ja aitavad keskenduda autojuhtimisele.

Edasiarendatud Ford Co-Pilot360 tehnoloogia suurendab turvalisust, aitab juhtida ning parkida, muutes sõiduelamuse mugavamaks, pingevabamaks ja ohutumaks.

Esmakordselt kasutatav sõidurajahoidja koos pimenurgaabiga ühendab endas pimenurga-infosüsteemi (BLIS) ja sõidurajal püsimise abisüsteemi, monitoorimaks mitmerealisel teel juhi jaoks pimedasse nurka jäävaid sõidukeid. Kui juht lülitab sisse suunatule või kui süsteem tuvastab rajalt kõrvalekaldumise ja samal ajal on kõrvalrajal lähenemas teine sõiduk, rakendab süsteem roolisüsteemile kerge impulsi õnnetuse vältimiseks.

Samuti edasiarendatud kokkupõrke-ennetussüsteem koos jalakäijate ja jalgratturite tuvastusega on nüüd varustatud ka uue ristmikul liiklemise abiga, mis õnnetuse vältimiseks rakendab automaatselt pidurid, kui juht on sooritamas pööret, kuid süsteem tuvastab kokkupõrkeohu.

Adaptiivne kiirushoidik (ACC) koos Stop & Go funktsiooni, liiklusmärgituvastuse ja sõidurajahoidjaga aitab hoida ohutut pikivahet. Samuti aitab see vähendada pinget pikkadel sõitudel, hoides auto turvaliselt oma sõidureas, samuti aitab see vältida lubatud sõidukiiruse ületamist, monitoorides teeäärseid liiklusmärke. Täiendavalt kasutatakse selleks ka navigatsioonisüsteemis olevat infot.

Sõidurajal püsimise tehnoloogia monitoorib teekattemärgistust ning annab kerge impulsi roolisüsteemile, kui märkab sõidurajalt kõrvalekaldumist.Eelduseks on sisselülitatud ACC. See lahendus on juhil abiks sõidukiirustel kuni 200 km/h. Kui tehnoloogia tuvastab, et juht ei tegele roolimisega, annab see helisignaali ning kuvab hoiatust ka näidikupaneelil.

Kuga on esimene Fordi SUV Euroopas, mis on varustatud esiklaasinäidikuga. See kuvab vajaliku info tuuleklaasil juhi vaateväljas ja aitab autojuhil hoida pilku teel. Tänu suurimale kuvapinnale Euroopas saadaolevatest – 6 x 2.5 kraadi - on see süsteem eriti tõhus. Samuti on see üks erksamatest ning seda saab reguleerida 16 astme kaupa kuni heleduseni 10 000 candela/m2.

Sellel polükarbonaatmaterjalist ekraanil on kasutatud spetsiaalseid filtreid, seetõttu saab seda kasutada ka polariseeritud prilliklaasidega. Olenevalt sõiduki spetsifikatsioonist kuvatakse esiklaasinäidikul sõidukiirust, liiklusmärkide infot, ACC, navigatsiooni- ja infolustisüsteemi infot, käiguvahetuse ja hoiatusmärguandeid.

BLIS koos ristuva liikluse hoiatusega teavitab parkimiskohalt välja manööverdavat juhti sõidukitest, mis neist peatselt mööduvad ning suudab kokkupõrke vältimiseks ka pidurdada, kui juht hoiatusele ei reageeri.

Stop & Go võimaldab ACC süsteemil pidevalt kiirendavas ja pidurdavas liiklusvoos peatada sõiduk täielikult, kasutades kuni 50 protsenti kogu pidurdusjõust, ning see deaktiveerub automaatselt, kui peatus kestab enam kui 3 sekundit. Süsteemi taasaktiveerimiseks üle 3 sekundi kestnud peatumise järgselt peab juht vajutama roolil olevat nuppu või puudutama õrnalt gaasipedaali.

Parkimisabi Active Park Assist 2 muudab parkimise veelgi lihtsamaks: nupuvajutusega rakenduv täisautomaatne abiline suudab manööverdada paralleelselt ja ristsuunas paiknevatele parkimiskohtadele ja sealt välja. Süsteem suudab tuvastada sobiva parkimiskoha ja juhil jääb vaid üle valida käigukasti neutraalasend ning hoida all näidikupaneelil paiknevat nuppu.

Sõiduk valib automaatselt sobiva käigu, reguleerib gaasi ja pidurit ning keerab rooli. Nii on võimalik manööverdada parkimiskohtadesse, mis on vaid 92 cm sõiduki pikkusest suuremad ning seda ka kaldpinnal kuni 12 protsenti, sõidukiirusega kuni 4 km/h. Süsteem aitab juhil ka paralleelsetest parkimiskohtadest välja manööverdada täisautomaatse Park-out Assist lahenduse abil.

Samuti aitavad Kuga juhil õnnetusi vältida järgmised tehnoloogilised lahendused:

· Evasive Steering Assist juhiabisüsteem, mis töötab nii linnasõidu- kui ka maanteekiirustel. See kasutab radarit ja kaamerat eespool aeglaselt liikuvate ja seisvate sõidukite tuvastamiseks ja aitab autojuhil niisugusest sõidukist mööda manööverdada, et vältida kokkupõrget.
· Vastassuunda sõitmise hoiatus Wrong Way Alertkasutab esiklaasis olevat kaamerat ning auto navigatsioonisüsteemi infot, et hoiatada autojuhti nii visuaalse kui ka helisignaaliga, kui auto sõidab sissesõitu keelavate märkide alt läbi.

  • Sõidurajahoidja aitab juhil sõiduki turvaliselt oma sõidurajale tagasi suunata, “nügides” rooli õiges suunas.
  • Eesmised ja tagumised lainurkkaamerad, mis pakuvad 180-kraadist vaadet sõidukist ette- ja tahapoole, võimaldades paremat nähtavust nii tagurdades kui ka parkides ning manööverdades.

Fordi adaptiivsed esituled koos intelligentsete ennetavate kurvitulede ja liiklusmärgituledega pakuvad maksimaalset nähtavust kurvides, ristmikel ja ringristmikel liigeldes

Süsteem kasutab esikaamerat, mis monitoorib teekattemärgistust kuni 65 meetrit ettepoole, ning reguleerib tulede kaldenurka, tagades parema nähtavuse enne kurvi. Fordi patenteeritud liiklusmärgituvastussüsteem muudab valgusvihu laiemaks enne ring- ja tavaristmikke, et muuta nähtavaks ka need potentsiaalsed ohutegurid, mis ei paikne otseselt sõidusuunas.

Pimestamisvastased kaugtuled aitavad juhil öösel paremini teed näha, kuid ei pimesta vastutulijaid. Neil on innovatiivne reguleeritav trummelkonfiguratsioon, mis pakub suuremat paindlikkust ja pehmemaid, vähem häirivaid tuledevahetusi.

Kui aga peaks juhtuma liiklusõnnetus, aitab uus Post-Collision Braking tehnoloogia vähendada ahelkokkupõrke riski, rakendades mõõdukat jõudu piduritele kohe, kui tuvastatakse esmane kokkupõrge. Niimoodi sõidukit peatades saab vähendada suurema kahju tekkimist nii autosviibijaile kui ka sõidukile.

“Me ei usu tehnoloogiasse pelgalt tehnoloogia pärast,” selgitas Rowley. “Niisugused tehnoloogilised lahendused nagu FordPass Connect modem ja sõidurajahoidja koos pimenurgaabiga, kombinatsioonis uute hübriidjõuallikatega, on välja töötatud vastavalt sellele, kuidas on muutunud autode kasutamine ning need aitavad muuta uue Kuga meie klientide elu lahutamatuks ja loomulikuks osaks.”