Ford esitleb uut Explorer pistikuhübriid-linnamaasturit, mis suudab elektri jõul läbida üle 40 km

* Uus 7-kohaline SUV Ford Explorer pistikuhübriid jõuab Euroopas müügile veel sel aastal.

* Elektriline jõuallikas koosneb 3.0‑liitrisest EcoBoost bensiinimootorist, elektrimootorist ja akust, mille ühendvõimsus on 450 hj, pöördemoment 840 Nm, suutes elektri jõul sõita enam kui 40 km.

* Explorer jõuab Euroopasse esmakordselt, selle põhivarustuses on uus Reverse Brake Assist piduriabisüsteem tagurdamisel, kohanduv kiirushoidik koos Stop & Go funktsiooniga, liiklusmärgituvastus ja sõidurajahoidja.

* Luksuslikus interjööris on 10.1-tollise puuteekraaniga SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteem, põhivarustusse kuulub ka FordPass Connect modem ning B&O audiosüsteem.

* Mitmekülgset võimekust loovad 10-käiguline automaatkäigukast, intelligentne nelikvedu ja valikuliste sõidurežiimidega Terrain Management süsteem erinevat tüüpi teedel ja pinnasel sõiduks.

AMSTERDAM, 2. aprill 2019 – Täna tegi uus Ford Explorer SUV oma Euroopa-debüüdi Amsterdamis toimunud spetsiaalsel sündmusel “Go Further”, kus Ford esitles uudset pistikuhübriidversiooni ameeriklaste lemmikmaasturist. Explorer pistikuhübriid jõuab Euroopas müügile veel sel aastal.

Uut Ford Explorer pistikuhübriidi pakutakse kahe, rikkaliku varustusega variandina – sportlik, Ford Performance-mudelitest inspireeritud Explorer ST-Line ja luksuslik Explorer Platinum. Mõlema pardal on jõuallikas, mis koosneb 3.0‑liitrisest EcoBoost bensiinimootorist, elektrimootorist ja akust, mille ühendvõimsus on 450 hj, pöördemoment 840 Nm, suutes elektri jõul sõita enam kui 40 km.

Põhivarustuses on Fordi intelligentne nelikveotehnoloogia, 7 valikulist sõidurežiimi ja 10-käiguline automaatkäigukast, mis lubavad Exploreril end koduselt tunda nii linnas kui ka maal. Meeldivale sõiduelamusele annavad lisa põhivarustuses olevad juhiabid, sealhulgas kohanduv püsikiirusehoidja koos Stop & Go funktsiooniga, liiklusmärgituvastus ja sõidurajahoidja.

Erakordselt ruumikas, luksuslikus ja mugavas interjööris on 10.1‑tolline püstine puutetundlik keskekraan ja 12.3-tolline digitaalne näidikupaneel. Perereisid muudavad mõnusaks paindlikud pagasiruumi jaotuse ja istmete kombinatsioonid ning hõlbus ligipääs kolmandale istmereale.

“Uus Ford Explorer pistikuhübriid on kõige mitmekülgsem maastur meie Euroopa mudelivalikus, see pakub mugavust seitsmele täiskasvanule, sellega saab vaevatult vedada 2500 kg haagist ja läbida puhtelektriliselt ja saastevabalt enam kui 40 km,” kinnitas Ford of Europe’i turunduse, müügi ja järelteeninduse valdkonna asepresident Roelant de Waard. “Euroopas esmakordselt pakutavad tehnoloogilised lahendused nagu 10.1-tolline puuteekraan ja piduriabisüsteem tagurdamisel muudavad Explorer pistikuhübriidi äärmiselt meeldivaks ja kasutusmugavaks.”

Uus, kuuenda põlvkonna Ford Explorer on täiesti uueks loodud, selle esmaesitlus toimus Ameerika Ühendriikides tänavu aasta algul. Esmakordselt 1991. aastal müügile jõudnud Explorer pani USAs aluse SUV segmendi plahvatuslikule kasvule, nüüdseks on see trend levinud üle kogu maailma.

Saastevaba sõit

Uus Explorer pistikuhübriid pakub kõikides sõiduoludes energiatõhusust, sooritusvõimet ja mugavust ning traditsioonilise sisepõlemismootori muretut sõiduulatust. Puhtelektriliselt suudab see läbida enam kui 40 km, mis võimaldab linnas saastevabalt liigelda.

Fordi 350hj 3.0-liitrist EcoBoost mootorit toetab 100hj elektrimootor. 13.1 kWh liitium-ioonakut saab laadida vasakul esitiival paikneva laadimispordi kaudu. Samuti laetakse akut sõidu ajal automaatselt regeneratiivse laadimistehnoloogia abil, mis salvestab pidurdamisel tekkivat kineetilist energiat.

Elektriajam võimaldab Exploreril sõita puhtelektriliselt ja saastevabalt. Juht saab valida, kuidas akujõudu rakendada, kasutades režiime EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge. Kui aku laetus langeb minimaalsele tasemele, lülitub Explorer automaatselt režiimile EV Auto – sel juhul toetatakse bensiinimootorit elektrimootoriga, kasutades kütusesäästu saavutamiseks salvestatud kineetlist energiat. Explorer pistikuhübriidi eeldatav CO2 heitmetase on 78g/km ja kütusekulu 3.4l/100 km.

Exploreri paralleelhübriidi arhitektuur võimaldab kasutada mõlema mootori täielikku võimsust ja pöördemomenti. Sisepõlemismootor ja elektrimootor töötavad korraga, tagades võimsama soorituse nii teedel kui maastikul ning võimekuse vedada 2500 kg haagist. Fordi eesrindlik 10-käiguline automaatkäigukast aitab saavutada veelgi suuremat kütusesäästlikkust ning pakub sujuvat sõitu.

“Explorer on ehtne SUV – see on loodud seiklushingelistele peredele – seega on oluline, et ka Explorer pistikuhübriid suudab vedada mistahes haagiseid, olgu treileril siis paat või hobune,” selgitas Exploreri peainsener Euroopas Matthias Tonn. “Seetõttu valisime spetsiaalselt paralleelhübriid arhitektuurilahenduse, mis annab juhi käsutusse kogu 450 hj võimsuse ja 840 Nm pöördemomendi. Samuti lisasime edasiarendatud versiooni pimenurga-infosüsteemist, mis suudab katta ka 10-meetrise haagise.”

Edasiarendatud intelligentne nelikveotehnoloogia analüüsib 10 millisekundilise intervalliga kümnete andurite infot, sealhulgas sõidukiirus, kaldenurk, õhutemperatuur, rataste läbilibisemine ja haagise staatus, et tuvastada täiendava veojõu ratastele suunamise vajadust. Uus jaotuskast, millel on elektromehaaniline sidur, suudab sujuvalt reguleerida veojõu jaotamist esi- ja tagatelje vahel, reageerides 100 millisekundi jooksul. Nii nagu ka 10-käiguline automaatkäigukast, kasutab see süsteem adaptiivseid algoritme, et pidevalt reguleerida oma tööd optimaalseima sõidu nimel.

Terrain Management maastikusõidusüsteemil on valikulised sõidurežiimid, mis võimaldavad autojuhil leida soovikohased seaded igal teekattel ja ilmastikuolukorras. Režiimide valikus on Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco, ning Deep Snow and Sand – igaühel neist on ka spetsiaalne graafiline esitus 12.3-tollisel näidikupaneelil. Maastikusõidul on käepärast ka mäestlaskumisabi.

Stressivabalt nii linnas kui maal

Eesrindlikud juhiabilahendused pakuvad intuitiivset ja meeldivat sõiduelamust, muutes suure maasturiga sõidu hõlpsaks ka linnatänavail.

Aktiivparkimisabi Active Park Assist 2 pakub nupuvajutusel rakenduvat täisautomaatset abi manööverdamisel paralleelselt ja ristsuunas paiknevatele parkimiskohtadele. Süsteem tuvastab sobiva parkimiskoha ja juhil tuleb vaid valida käigukasti neutraalasend ning hoida all keskkonsoolil paiknevat nuppu. Sõiduk valib automaatselt sobiva käigu, reguleerib gaasi ja pidurit ning keerab rooli. Süsteem aitab juhil ka paralleelsetest parkimiskohtadest välja manööverdada täisautomaatse Park-out Assist lahenduse abil.

Pimenurga infosüsteem koos ristuva liikluse hoiatusega aitab parkimiskohast välja manööverdada ning hoiatab, kui tuvastab läheneva sõiduki. Kui juht hoiatusele ei reageeri, rakendab süsteem automaatselt pidurid, et õnnetust vältida või selle tagajärgi leevendada. Lisaks kasutab parkimise piduriabisüsteem radarit ja ultrahelisensoreid, tuvastamaks tagurdamisel sõiduki teele jäävaid objekte, ning rakendab samuti õnnetuse vältimiseks pidureid. Mistahes ebameeldivaid situatsioone aitavad vältida ka esi- ja tagakaamerad, mis koos küljepeeglites paiknevate kaameratega kuvavad keskekraanile 360-kraadise ülevaate.

Kokkupõrke-ennetussüsteem koos jalakäijate ja jalgratturite tuvastusega suudab märgata jalakäijaid ja rattureid sõiduki vahetus ja kaugemas ümbruses, ning rakendab õnnetuse vältimiseks samuti pidureid, kui juht hoiatusele ei reageeri.

Pidevalt kiirendav ja peatuv liiklusvoog, kiirteed ja pikad maanteesõidud on mugavamad, kui abiks on adaptiivne kiirushoidik (ACC) koos Stop & Go funktsiooniga, liiklusmärgituvastus ja sõidurajahoidja. Tehnoloogia aitab Explorer pistikuhübriidil hoida ohutut pikivahet ja püsida kindlalt oma sõidureas. Samuti väldib see lubatud sõidukiiruse ületamist, monitoorides teeäärseid liiklusmärke ning kasutades ka navigatsioonisüsteemi infot.

Stop & Go võimaldab ACC süsteemil pidevalt kiirendavas ja pidurdavas liiklusvoos peatada sõiduk täielikult, kasutades kuni 50 protsenti kogu pidurdusjõust, ning see deaktiveerub automaatselt, kui peatus kestab enam kui 3 sekundit. Süsteemi taasaktiveerimiseks üle 3 sekundi kestnud peatumise järgselt peab juht vajutama roolil olevat nuppu või puudutama õrnalt gaasipedaali.

Kui ACC süsteem on aktiveeritud, monitoorib rajahoidmistehnoloogia teekattemärgistust ning annab õrna impulsi roolisüsteemile, kui märkab sõidurajalt kõrvalekaldumist. See lahendus on juhile abiks sõidukiirustel kuni 200 km/h. Kui tehnoloogia tuvastab, et juht ei tegele roolimisega, annab see helisignaali ning kuvab hoiatust ka näidikupaneelil.

Õnnetuste vältimiseks ja nende tagajärgede leevendamiseks on kasutusel lisaks rajahoidmissüsteemile ka möödapõikeabi Evasive Steering Assist. Kui aga peaks juhtuma liiklusõnnetus, aitab uus Post-Impact Braking tehnoloogia vähendada ahelkokkupõrke riski, rakendades mõõdukat jõudu piduritele kohe, kui tuvastatakse esmane kokkupõrge. Niimoodi sõidukit peatades saab vähendada suurema kahju tekkimist nii autosviibijaile kui ka sõidukile.

“Me ei paigalda oma autodesse tehnoloogiat lihtsalt tehnoloogia pärast,” selgitas Ford of Europe’i juhiabilahenduste ja turvalisustehnoloogia valdkonna juht Torsten Wey. “Selle eesmärgiks on muuta sõiduelamus maksimaalselt meeldivaks, stressivabaks ja aidata juhil end rooli taga kindlalt tunda.”

Võimekas ja mugav

Enam kui 5 meetrit pikk, 2 meetrit lai ja peaaegu 2 meetri kõrgune Explorer pistikuhübriid pakub luksuslikku mugavust kuni seitsmele sõitjale kolmes istmereas.

Esimeses ja teises istmereas on enam kui 1 meeter pea- ja jalaruumi ning enam kui 1.5 meetrit õlaruumi. Kolmanda rea istmeil on pearuumi 96 cm, enam kui meetrijagu õlaruumi ning üle 83 cm jalaruumi, nii on seal ka täiskasvanuil mugav istuda.

Põhivarustuses olev elektriliselt kokkuklapitav PowerFold kolmas istmerida ja EasyFold teine istmerida võimaldavad luua lamedapinnalise 2274-liitrise mahuga pagasiruumi. Ka sõitjateruumis on 123 liitrit panipaigaruumi, mistõttu on kõigis kolmes reas istujail piisavalt kohta oma esemete tarbeks, lisaks sellele on salongis ka 12 topsihoidikut.

Pöördvalitsaga 10-käiguline automaatkäigukast, soojenduse ja jahutusega 10 suunas reguleeritavad esiistmed, 2. rea istmesoojendus, juhtmeta laadimisalus ühilduvaile nutiseadmeile, soojendusega rool, integreeritud päikesesirmid 2. istmerea tarbeks, samuti 2. ja 3. istmerea tumendatud küljeklaasid on põhivarustuses. Platinum mudelitel on ka 14 kõlariga 1000 W võimsusega noobel B&O audiosüsteem, ST-Line mudelite põhivarustuses on see süsteem aga 12 kõlari ja 800 W võimsusega.

FordPass Connect modemitehnoloogia loob mobiilse wifi hotspoti, millega saab ühendada kuni 10 seadet. Samuti annab see reaalajas liiklusinfot navigatsioonisüsteemile, võimaldades muretumalt marsruuti kavandada, samuti saavad reisijad nutiseadmete kaudu meelelahutust striimida. FordPass Connect pakub spetsiaalse FordPass mobiilirakenduse abil veel mitmeid mugavuslahendusi:

· Vehicle Locator aitab autoomanikul oma sõiduki ostukeskuse parklas hõlpsasti üles leida.

· Vehicle Status annab infot kütuse- ja õlitaseme, alarmsüsteemi olukorra ja palju muu kohta.

· Door Lock Unlock võimaldab sõiduki uksi avada ja lukustada ka kaugemal viibides.

· Remote Start kaugjuhitav käivitus on mõeldud 8-käigulise automaatkäigukastiga mudelitele.

10.1-tolline püstise paigutusega puuteekraan – Platinum mudelite põhivarustuses – võimaldab navigatsioonisüsteemi kaarti vaadata kogu ekraani ulatuses, või jagada ekraani ka audiosüsteemi infoga. Ekraan on kaetud samalaadse klaasiga nagu nutitelefonid ja tahvlid, mis tagab kiirema reageerimise puudutustele ja muudab SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteemi kasutamise mugavamaks. Samuti saab audio-, navigatsiooni- ja kliimasüsteemi ning ühilduvaid nutitelefone juhtida ka häälkäskluste abil.

Puuteekraan jagab infot 12.3-tollise täisdigitaalse näidikupaneeliga, mis aitab autojuhil olla pidevalt kursis hübriidjõuallikat puudutava infoga. 8‑tolline puuteekraan ja 12.3-tolline digitaalne näidikupaneel on ST-Line mudelite põhivarustuses.

Stiilselt modernne disain

29 aasta jooksul on välja kujunenud mitmed tunnusomased disainijooned, mis muudavad Exploreri hetkega äratuntavaks. Disainerite eesmärgiks oli ka uue põlvkonna mudeli kujustamisel alles hoida kõiki neid ajaloopärandist tuttavaid elemente.Traditsiooniliseks Exploreri tunnuseks on saanud tumedad piilarid. Sportlikku ja stiilset ilmet loob langev katusejoon ja lühike eesmine ülend.

Explorer pistikuhübriidi põhivarustuses on võimsad 20-tollised rattad: ST-Line mudelitel mattmustad ja Platinum mudelitel spetsiaalse tumeda viimistlusega.

ST-Line mudelite tunnuseks on läikivmusta viimistlusega esivõre, katusereelingud, ukseliistud ning logo tagaluugil. Sõitjateruumi ilmestavad punase tikandiga kaunistatud istmekatted, põrandamatid ning sportlik lameda alaosaga rool, aga ka süsinikkiuefektiga ehisdetailid armatuurlaual.

Platinum mudeleid iseloomustab satiinviimistlusega esivõre, katusereelingud, ukseliistud ning logo tagaluugil. Salongis püüab pilku ehtsast puidust detailidega armatuurlaud.

“Karismaatiline jõulisus ja erakordsed sõiduomadused on uue Explorer pistikuhübriidi puhul standard,” kinnitas Matthias Tonn. “Eristuvate omadustega ST-Line ja Platinum mudelid võimaldavad klientidel leida endale sobivaima sõiduki.”