Täiselektriline Ford Mustang Mach-E pakub uuele põlvkonnale võimsust, stiili ja vabadust

· Esmakordselt 55 aasta jooksul laiendab Ford Mustangi mudelivalikut täiselektrilise Mustang Mach-E-ga, mis liitub Mustangi sportkupee, kabrioleti ja erimudelitega ning millel on täiesti uus teabe- ja meelelahutussüsteem ning ühendatud auto tehnoloogia.

· Täiesti uus eesmärgipäraselt elektriline mudel sümboliseerib Fordi jaoks uue elektrilise ajastu algust ning see on üks 14-st 2020. aasta lõpuks Euroopasse saabuvast elektrilisest Fordi mudelist.

· Mustang Mach-E kannab endas alates sihvakast siluetist ja lihaselistest kerejoontest kuni unikaalse sõidudünaamika ja -helideni üleni Mustangi vaimu.

· Mustang Mach-E GT garanteerib põnevuse, mille poolest Mustang kuulus on, jõudes nullist sajani vähem kui 5 sekundiga ja pakkudes eelduslikult 342 kW võimsust ning 830 Nm pöördemomenti.

· Täiselektriline ajam sisendab kindlust, sihtides kuni 600-kilomeetrist sõiduulatust (WLTP). Sisseehitatud laadimislahendused juhatavad omanikke ümbruses paiknevatesse laadimisjaamadesse, soovitavad kohti, kus reisi vältel laadida ja pakuvad ligipääsu rohkem kui 125 000-le FordPass laadimisvõrgustiku jaamale 21 riigis üle Euroopa.

Esmakordselt 55 aasta jooksul suurendab Ford Mustangi perekonda ja toob kuulsa poni Mustang Mach-E näol elektrilisse ajastusse. See täiesti uus täiselektriline linnamaastur on sündinud samadest vaba hingega ideaalidest, mis on inspireerinud maailma enimmüüdud sportkupee loomist.

Mustang esindab vabadust, progressi, kiiret jõudlust ja veidike mässumeelsust. Nüüd on Mustang valmis neid ideid võimsa elektrilise tuleviku tarbeks uuendama, vastates klientide kasvavatele vajadustele piisava ruumi ja peente juhtmevabade uuendustega, mis autot jätkuvalt täiustavad.

„Maailma esimesel Detroidi autonäitusel ütles Henry Ford, et töötab millegi kallal, mis mõjuks kui välgutabamus,“ ütles Fordi tegevjuht Bill Ford. „See oli Model T. Nüüd esitleb Ford uhkusega autot, mis mõjub taas nagu välgutabamus: täiesti uus täiselektriline Mustang Mach-E. See on kiire. See on lõbus. See on vabadus. Uue põlvkonna Mustangi omanikele.“

Mustang Mach-E arendusprotsessis keskenduti täielikult klientide vajadustele ja soovidele. Tulemuseks on sihvakas, kaunis linnamaastur, mis pakub elavat sõitu ja juhitavust ning mille tehnoloogia tipptasemel ühendatud auto süsteem muudab Mustang Mach-E ajas veelgi paremaks.

2020. aasta lõpus saabuv Mustang Mach-E on saadaval standard- ja pikema sõiduulatusega aku valikuga ning nii taga- kui nelikveolisena. Pikema sõiduulatusega aku ja tagaveoga varustatud Mustang Mach-E sihib kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kohaselt sõiduulatust kuni 600 km. Pikema sõiduulatusega ja nelikveolisena on Mustang Mach-E jõudlusnäitajateks eelduslikult 337 hj ja 565 Nm pöördemomenti.

Ford hakkab pakkuma ka eriti võimsat versiooni. Mustang Mach-E GT eesmärgiks on jõuda nullist sajani vähem kui 5 sekundiga ja pakkuda eelduslikult 342 kW võimsust ja 830 Nm pöördemomenti.

„Mustang Mach-E on üks põnevamaid autosid, mida Ford eales esitlenud on,“ ütles Ford Euroopa president Stuart Rowley. „See eesmärgipärane täiselektriline auto on unikaalne, kuid siiski täiesti eksimatult äratuntav Mustang ja see tuleb Euroopa klientide jaoks täpselt õigel ajal.“

Jõudlus annab sõnale „elektriline“ uue tähenduse

Mustang Mach-E-l on kolm unikaalset sõidurežiimi: Whisper, Engage ja Unbridled, mis kõik pakuvad erilisse kogemusse pakendatud peenelt häälestatud sõidudünaamikat. Omaduste hulka kuuluvad sportlikumad juhtimisvalitsad, meeleoluvalgustus, ehtsa täiselektrilise kogemuse jaoks häälestatud helid ja dünaamilised animatsioonid, mis on seotud sõidukäitumisega.

Kui auto paigalt võtab, suunab uue Mach-E nelikveosüsteem pöördemomenti iseseisvalt esi- ja tagateljele, et pakkuda muljetavaldavat kiirendust ja võrreldes tagaveolise mudeliga paremat juhitavust. Ford häälestas selle süsteemi teel suurepärast haarduvust pakkuma ja libedates tingimustes kontrolli all püsima, testides autot karmilt märjal ja lumisel maastikul.

„Olenemata sellest, kas tahad tõepoolest selle võimekust tunda või otsid elektriautode pakutavat vaikset kogemust, on Mustang Mach-E-l elektriline võime luua unikaalne sõidukogemus ja samas säilitada see eksimatult äratuntav Mustangi vabaduse tunne,“ ütles Fordi globaalse elektrifitseerimise ala ettevõtte tooteliini juht Ted Cannis.

Lisaks välkkiirele kiirendusele on Mustang Mach-E saadaval Brembo täiesti uuete Flexira alumiiniumist pidurisadulatega, mis säilitavad kinnissadula funktsionaalsuse, olles samas nihksadula mõõtudes. Mustang Mach-E GT-l on ka MagneRide® amortisaatorite süsteem. See kohanduv vedrustustehnoloogia võimaldab juhil paremini, põnevamalt ja mugavamalt teel püsida.

Sujuvalt integreeritud tehnoloogia, mis kohaneb su elustiiliga

Mustang Mach-E-s teeb oma debüüdi uue põlvkonna SYNC® teabe- ja meelelahutussüsteem - selge ja modernne kasutajaliides, mis jätab masinõppe abil kiiresti juhi eelistused meelde ja saab tänu juhtmevabadele uuendustele aja jooksul veel paremaks. Uue põlvkonna SYNCi 15,5-tolline ekraan ja lihtne kasutajaliides loobuvad keerukatest menüüdest ja muudavad kasutamise igale nutitelefoni omanikule tuttavate puudutuste, sirvimis- ja näpistusliigutustega juhtimise lihtsaks.

Pilveühenduse ja tavakõne tuvastusega uue põlvkonna SYNC süsteemil on võrreldes SYNC 3-ga kahekordne arvutusvõimsus, et navigeerimine, muusikakuulamine ja nutitelefoni ühendamine autoga veel lihtsamalt ja kiiremini käiks.

Süsteemil on ka juhtmevaba ühilduvus nutitelefonide ja Apple CarPlay, Android Auto ja AppLink mobiilsete seadmete rakendustega.

„Uue põlvkonna SYNC hakkab kohe sinuga aktiivselt kohanema, kui seda kasutama hakkad. See õpib tundma su eelistusi ja annab personaalseid soovitusi,“ ütles Fordi akusõidukite valdkonna ülemaailmne juht Darren Palmer. „See võib pakkuda spordisaali minekut, kui tuvastab, et esmaspäevad on trennipäevad, või koju helistamist, kui seda iga päev pärast tööd teed. Tulemuseks on pilvega ühenduses olev assistent ja kasutajaliides, mis on intuitiivne, kaunis ja tulevikuks tänu juhtmevabadele kiiretele uuendustele valmis.“

Kuna uue põlvkonna SYNC areneb klientide paremaks teenindamiseks pidevalt, on Ford andnud Mustang Mach-E-le võimekuse pidevalt täieneda juhtmevabade uuenduste kaudu, mis suudavad auto sooritust parandada.

Uus viis Mustangit vaadata ja kogeda

Kasutades Fordi uut täiselektrilist platvormi, kus akud on paigutatud põhja alla, suutsid Fordi insenerid ja disainerid luua auto, mis ei ole ainult üleni mustangilik, vaid loob ka linnamaasturile omaselt maksimaalselt ruumi viiele reisijale ja pagasile.

„Edenemine akutehnoloogia valdkonnas oli kriitilise tähtsususega, et luua Mustang Mach-E, mis on ruumikas, praktiline, kauni siluetiga ja meie Euroopa klientidele nii olulise lõbusa sõiduiseloomuga,“ ütles Fordi Euroopa elektriautode ala juht Ulrich Koesters.

Mustang Mach-E on hetkega äratuntav tänu signatuurelementidele nagu pikk, võimas kapott, tagaosa disain, agressiivsed esituled ja kuulsad kolmest ribast koosnevad tagatuled. Nutikas disain ja inseneritöö on loonud üllatavalt ruumika tagaistme ja külluslikult pagasiruumi.

Mustang Mach-E peidab kapoti all veel üht üllatust – äravoolu funktsiooniga eesmine pagasiruum. 100-liitrine eesmine pagasiruum on piisavalt suur, et mugavalt mahutada käsipagasisse sobivat kotti. Ja kuna seal on olemas äravool, on see mugav koht pärast seiklust märgade või mudaste spordiriiete, matkasaabaste või rannavarustuse hoidmiseks.

Mustang Mach-E sisemuses: hõljuv maailm loob kerge ja võimeka tunde

Et elektrifitseerimisest saadud ruumisäästu kõige nutikamalt ära kasutada, töötasid Fordi disainerid intensiivselt koos klientidega, et mõista, kuidas nad soovivad oma autode interjööri kasutada. Linnamaasturina mahutab Mustang Mach-E mugavalt viis täiskasvanut ja kindlasti mahuvad ära nii sõbrad, lapsed kui pagas.

Lisaks eesmisele pagasiruumile pakub tagumine pagasiruum veel 402 liitrit ruumi. Alla klapitud tagaistmetega mahub Mustang Mach-E-sse lausa 1420 liitrit pagasit - see on enam kui küll matkavarustusele või ükskõik millele, mida võid soovida autosse pakkida.

Sisemuses on Mustang Mach-E-s igal pool ühendatud sile, modernne disain ja nutikas funktsionaalsus. Valikuline B&O helisüsteem sisaldab sujuvalt ette integreeritud kõlareid, mis hõljuvad ribana õhuavade kohal. Avatav käetugi mahutab käekotte või muid väiksemaid kotte ning interjööri viimistlevad traditsioonilised Mustangi disainielemendid nagu kahe õõnsusega armatuurlaud.

Isegi valikulisel klaasist panoraamkatusel on oma saladus – spetsiaalne infrapunakaitsega kate aitab reisijateruumil suvel jahedam ja talvel soojem püsida. Lisaks aitab klaasi lisakiht ultraviolettkiirguse vastu kaitsta.

Müügile tuleb ka piiratud koguses First Edition, millel on pikem sõiduulatus, nelikvedu, eksklusiivne Grabber Blue Metallic kerevärv, täispikkuses panoraamkatus, kontrastsed istmete õmblused ja lävepakukate kirjaga „First Edition“.

Ka autouste avamine ja auto käivitamine on lihtne Phone As A Key tehnoloogia abil, mis teeb Fordi mudelivalikus debüüdi just Mustang Mach-E-s. Auto suudab Bluetoothi abil lähenevate omanike nutitelefone tuvastada, auto uksed lahti lukustada ja võimaldada neil auto käivitada ilma, et nad peaksid telefoni taskust välja võtma või võtit kasutama. Kui telefoni aku tühjaks saab, on võimalik auto lukust avamiseks B-piilaris paikneval sõrmistikul tagavarakoodi sisestada ja keskmisel puuteekraanil saab sisestada eraldi koodi auto käivitamiseks.

Akutehnoloogia hoiab sind sekeldustevabade laadimislahenduste abil liikvel

Mustang Mach-E tuleb müügile nii standardsõiduulatusega (75,7 kWh liitium-ioonaku) kui pikema sõiduulatusega (98,8 kWh aku) variandis, millest viimase puhul sihitakse tagaveolisena sõiduulatust kuni 600 km (WLTP).

Neis täiustatud akudes on standardsõiduulatusega variandi puhul 288 liitium-ioonelementi ja pikema sõiduulatusega versiooni puhul 376 liitium-ioonelementi. Siseruumi maksimeerima ja madala raskuskeskmega optimaalsemasse sõidudünaamikasse panustama loodud aku paikneb põrandal kahe telje vahel ning seda on testitud ekstreemsetel temperatuuridel kuni -40 kraadini välja. Akud on veekindlas ümbrises, mis on omakorda põrutuste eest kaitsvas kestas. Aku juures kasutatakse keerukat aktiivset vedeliksoojenduse ja -jahutuse süsteemi, et äärmuslikes ilmaoludes parema jõudluse ja kiirema laadimise huvides temperatuure reguleerida.

Kuna autoomanikud laevad 80 protsenti ajast kodus, pakub Ford Connected Wallboxi lahendust, mis võimaldab kuni viis korda võimsamat laadimist kui tavaline kodune pistikupesa – mis tähendab, et kliendid saavad ühe laadimistunniga lisada umbes 62 km sõiduulatust (põhineb pikema sõiduulatusega tagaveolisel variandil). Autoga kaasasolev Fordi kodulaadimisjuhe suudab tüüpilisest Euroopa kodusest pistikupesast lisada kuni 14 km sõiduulatust laadimistunnis.

Internetiga ühendatud navigatsioonisüsteem tuvastab sõidu ajal laadimisjaamu ja pakub omanikele välja kõige mugavamaid laadimiskohti – kõik selleks, et nad ei peaks muretsema, kui palju sõiduulatust veel alles on.

Ford teeb ka kodus või liikvelolles laadimise sekeldustevabaks, pakkudes erinevaid koduseid laadimislahendusi ja andes klientidele ligipääsu FordPass laadimisvõrgustikule. Koostöös NewMotioniga ja FordPass Connecti pardamodemi internetiühenduse abil annab FordPassi rakendus klientidele ligipääsu Euroopa suurimale ja kiiresti kasvavale, üle 125 000 laadimisjaamast koosnevale avalike laadimisjaamade võrgustikule 21 riigis. Kliendid saavad sujuvalt kasutada erinevates riikides paiknevaid laadimisjaamu ning laadimist alustada ja selle eest tasuda ühe konto kaudu. Autoga on kaasas ka Fordi avalikku laadimisjaama mõeldud juhe.

Ford on ka IONITY asutajaliige ja osanik. IONITY on ühisettevõte, mille eesmärgiks on 2020. aastaks Euroopa võtmepaikadesse 400 võimsat laadimisjaama ehitada. See võimaldab kõikide elektriautode laadimisaegu olemasolevate süsteemidega võrreldes oluliselt vähendada, mis on ideaalne pikkadeks sõitudeks. Maksimaalse laadimisvõimsusega 150 kW ning pikema sõiduulatusega akuga ja tagaveoga Mach-E suudab alalisvooluga kiirlaadides lisada 10 minutiga kuni 93 km sõiduulatust.

„Mustang Mach-E märgib Fordi jaoks uue ajastu algust ja me oleme väga põnevil seda meie Euroopa klientidele tuues,“ ütles Rowley. „See täiesti uus auto esindab nii palju enamat kui pelgalt emissioonivaba sõit – see tähendab kõikidele elektriautode omanikele stressivaba kogemust ja meelerahu.“