Uus Ford Focus Active krossover - SUV praktilisus ja klassi parim sõiduelamus

· Ford esitleb Focus Active 5-ukselist luukpära ja universaalmudelit, mis pakuvad kiiresti kasvavale maasturi- ja krossoverihuviliste seltskonnale Euroopas senisest suuremat praktilisust ja vastupidavust atraktiivselt disainituna.

· Ford Active mudelipere värskeim liige asub Fiesta Active’i ja KA+ Active’i kõrvale. Sellel on kõrgem kliirens, julgejooneline maasturihingega disain ja optimeeritud veermik, mis pakub oma klassi parimat sõidudünaamikat.

· Võimekust karmimatel teedel lisavad uued Slippery ja Trail sõidurežiimid. Ruumikas, praktiline ja elegantne interjöör sobib hästi seiklushingeliste perede aktiivse elustiiliga.

· Jõulised ja säästlikud Ford EcoBoost bensiini- ja EcoBlue diiselmootorid, eesrindlik juhiabitehnoloogia ja 8-käiguline automaatkäigukast.

KÖLN, 21. november 2018 – Uus Ford Focus Active krossover ühendab endas SUV praktilisuse ja Focusele tunnusomase enesekindla, intuitiivse ja meeliköitva sõiduelamuse.

Uudismudel on saadaval nii viieukselise luukpärana kui ka universaalina. Karmima välisdisainiga Focus Active’il on kõrgem kliirens ja spetsiaalne veermikukonfiguratsioon, mis tagab Focusele iseloomuliku oma klassi parima sõidudünaamika koos suutlikkusega karmimatel teedel. Kõrgem isteasend sisendab täiendavat kindlust nii linnas kui maanteel sõites.

Euroopas kasvab kiiresti kliendisegment, kes oma aktiivse elustiili tõttu eelistavad SUV ja krossovermudeleid. Neile mõeldes on Focus Active sõidurežiimide hulka lisatud valikud Slippery ning Trail, põhivarustuses olevad katusereelingud võimaldavad mugavalt vedada jalgrattaid ja muud spordivarustust.

Jõuallikate valikus on Fordi võimsad ja kütusesäästlikud 1.0 ja 1.5-liitrised EcoBoost bensiinimootorid võimsusega kuni 182 hj ning 1.5 ja 2.0-liitrised EcoBlue diiselmootorid võimsusega kuni 150 hj – kombineerituna 6-käigulise manuaal- või 8-käigulise automaatkäigukastiga.

Eesrindlikud juhiabilahendused, mida esmakordselt tutvustati uuel Focusel tänavu kevadel, on loomulikult olemas ka uutel mudelitel: Fordi kohanduv püsikiirusehoidja, adaptiivne esituledesüsteem ja Active Park Assist parkimisabitehnoloogia.

“Fordi SUV-mudelite müük kasvas oktoobris 19 protsenti võrreldes möödunud aasta sama perioodiga. Nüüd moodustavad SUV-d enam kui viiendiku Euroopas müüdud Fordi sõidukitest. Meie krossoverite Active mudeliperekond pakub klientidele nüüd veelgi meelepärasemat valikut,” kinnitas Ford of Europe’i turunduse, müügi ja järelteeninduse eest vastutav asepresident Roelant de Waard. “Uue Focus Active’i välimus ja olemus on igati kooskõlas. Selle spetsiaalne veermik ja uued valikulised sõidurežiimid tagavad tõelise võimekuse karmidel teedel ning võimaldavad seiklushimulistel peredel teha põnevaid avastusretki.”

Focus Active on Fordi uuenenud Active krossoverite mudelipere kolmas liige, liitudes tänavu aasta algupoole esitletud Fiesta Active ja KA+ Active mudelitega.

Võimekas karmidel teedel. Sõidurõõm garanteeritud.

Nii 5-ukselise kui ka universaalmudeli põhivarustuses on Fordi sõltumatu tagavedrustus SLA, veermikul on ka spetsiaalvedrud, -amortisaatorid, -stabilisaatorid ning kohandatud esi- ja tagasilla geomeetria; võrreldes tava-Focusega on kliirens ees 30 mm ja taga 34 mm võrra kõrgem.

SLA sõltumatu tagavedrustuse uudne isoleeritud sillakandur optimeerib nii sõidumugavust kui ka juhitavust. SLA süsteem tasakaalustab esi- ja tagaosa tööd ka konarlikel teedel, pakkudes meeldivalt sujuvat sõitu. Puksid pakuvad erinevat jäikust eri suundadest tulevate jõudude tasakaalustamiseks, eraldades sillakanduri kerestruktuurist ja pakkudes paremat isolatsiooni ning madalamat müra- ja vibratsioonitaset. Universaalkerega mudeli spetsiaalne SLA geomeetria reguleerib amortisaatoreid, aidates hoida head juhitavust ka täislastis sõidukil. Ühtlasi võimaldas selle süsteemi kasutamine muuta pagasiruumi mahtu suuremaks.

Suutlikkust ja vastupidavust karmimatel teedel aitavad saavutada 17-tollised valuveljed ja kõrgema profiiliga 215/55 R17 rehvid, saadaval on ka 18-tollised rattad 215/50 R18 rehvidega. Kõikide Focus Active mudelite põhivarustuses olevatele sõidurežiimidele Normal, Sport ja Eco, on Focus Active valikus lisaks ka:

  • Slippery režiim, mis reguleerib ESC ja veojõukontrolli seadeid, pakkumaks täiendavat kindlust sõidul libedatel teedel – mudas, lumes ja jääl. See seade vähendab rataste tühjalt pöörlemist ja muudab reageerimise gaasivajutusele antud teeoludele kohaseks.
  • Trail režiim, mis aitab kaasa juhitavusele pehmel pinnasel, näiteks liival; reguleerib lukustumisvastast pidurisüsteemi ja konfigureerib veojõukontrolli, lubamaks ratastel kiiremini pöörelda ja puhastada sel moel rehvid liivast, lumest või mudast; samuti muutub reageerimine gaasivajutusele niisugustele teeoludele kohaseks.

Vastupidav, ruumikas ja praktiline

Tunnusomased disainilahendused loovad Focus Active’i eristuva, funktsionaalse ja vastupidava iseloomu. Äratuntava võrgumustriga tumedat tooni esivõre harmoneerub küljekaitsetega, mis kaarduvad põrkeraua alaosast üle rattakaarte kuni sõiduki tagaosani.

Eesmise ja tagumise põrkeraua disain rõhutab Focus Active’i iseloomu, nagu ka hõbedatooni astmelauad ning valuveljed. Erksate välisvärvide valikusse kuuluvad uued toonid Metropolis White ja Orange Glow, samuti saab valida kerevärvile vastava kontrasttoonis katuse.

Salongis loovad kvaliteetse keskkonna nahkkattega rool ja käigukanginupp, näidikupaneeli ja uksepaneelide erksad elemendid ja Active lävekatted. Mugavalt polsterdatud istmed on kaetud tunnusomase Active tekstiilkattega, mida kaunistab sinine tikand, saadaval on ka samasuguse sinise tikandiga põrandamatid.

Uus Focus Active pakub avaramat salongiruumi tänu enam kui 50 mm pikemale teljevahele ja lamedale põrandale. Juhi ja kõrvalistuja õlaruum on lausa 1421 mm, avarust annab juurde ka optimeeritud paigutusega näidikupaneel. Kitsam keskkonsool, elektriline seisupidur ja 8-käigulise automaatkäigukasti pöördvalits võimaldasid saavutada juhi ja kaassõitja vahele veelgi rohkem ruumi.

Tagaistujate põlveruumi on võrreldes eelmise põlvkonna mudeliga suurendatud enam kui 50 mm, tulemuseks on oma klassi parim tulemus - 81 mm. Ka õlaruumi on varasemast peaaegu 60 mm rohkem. Avarusetunnet lisab ka tagauste disain.

Mugavuslahendused muudavad Focus Active’i veelgi paremaks kaaslaseks seikluslikel perereisidel. Kui mõlemas käes on matkavarustus, saab pagasiruumi hõlpsasti avada, viibutades jalaga tagumise põrkeraua all.

Perereisidele saab loomulikult kaasa võtta ka lemmiklooma – universaalmudeli 1653-liitrine pagasiruum on loodud ära mahutama ka suure koera lamamisaluse. Fordi insenerid leidsid käepärase lahenduse ka sellele, kuhu paigutada äravõetud pagasiruumi kate: see mahub kenasti reguleeritava pagasipõranda alla, samuti saab seda hõlpsasti eemaldada aasast tõmmates.

8-tollise puuteekraaniga Ford SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteem ühildub Apple CarPlay ning Android Auto™-ga ja võimaldab juhtida audio-, navigatsiooni- ja kliimasüsteemi ning ühendatud nutitelefone lihtsate häälkäskluste abil. Valikus on ka kõrgetasemeline B&O audiosüsteem, mis võimaldab autosviibijail nautida kontserdisaali helikvaliteediga muusikat.

Uus FordPass Connect modemitehnoloogia pakub mobiilset WiFi hotspotti, millega saab ühendada kuni 10 seadet. Juhtmeta laadimisalus näidikupaneeli allosas võimaldab ühilduvaid nutiseadmeid mugavalt laadida ja kasutada ka teel olles.

Tipptasemel jõuallikad ja eesrindlik tehnoloogia loovad meeldiva sõiduelamuse

Uus Focus Active pakub ulatuslikku valikut eesrindlikest juhiabilahendustest, mida esmakordselt tutvustas tänavu kevadel uus Focus. Integreeritud nutikad tehnoloogilised abilised pakuvad intuitiivset, stressivaba ja mugavat sõiduelamust. Nende hulka kuuluvad:

  • Adaptiivne püsikiirusehoidja, millel on nüüd ka Stop & Go funktsioon, liiklusmärgituvastus ja reahoidja, aitab veelgi mugavamalt pidevalt kiirendavas ja pidurdavas linnaliiklusvoos kulgeda.
  • Adaptiivne esituledesüsteem koos intelligentsete kurvitulede ja liiklusmärgituledega pakub senisest veelgi paremat nähtavust, reguleerides valgusvihku ja monitoorides eesootavaid kurve ning esmakordselt autotööstuses ka liiklusmärke.
  • Parkimisabisüsteem Active Park Assist 2 toob juhile abiks täisautomaatse parkimislahenduse, mis nüüd suudab vahetada käike, kiirendada ja pidurdada; süsteem rakendub nupuvajutusega.
  • Esmakordselt Euroopas on see uus mudel varustatud ka esiklaasinäidikuga, mis aitab juhil hoida pilku teel.
  • Esmakordselt selles segmendis kasutatav Evasive Steering Assist aitab juhil sooritada ohutuid möödapõikeid peatunud või aeglastest sõidukitest ja vältida kokkupõrkeid.

Focus Active’i jõuallikate valikus on eesrindlikud EcoBoost bensiini- ja EcoBlue diiselmootorid. Standardvarustusse kuuluv automaatne Start-Stop süsteem aitab vähendada kütusekulu, sujuva tööga 6-käiguline käsi- ja uus 8-käiguline automaatkäigukast muudavad sõidu mõnusaks. Eesrindlik 8-käiguline automaatkäigukast kohandub erinevate sõidustiilidega, et pakkuda sujuvat käiguvahetust.

Mitmeid auhindu võitnud 125 hj 1.0-liitrise EcoBoost bensiinimootori kütusekulu on 4.8 l/100 km ja CO2 heitmetase alates 107 g/km. Fordi 150 hj 1.5-liitrise EcoBoost mootori vastavad näitajad on 121 g/km ja 5.3 l/100 km, 120 hj 1.5-liitrisel EcoBlue diiselmootoril 93 g/km ja 3.5 l/100 km ning 150 hj 2.0-liitrisel EcoBlue diiselmootoril 114 g/km ja 4.4 l/100 km.

Uut Ford Focus Active krossoverit toodetakse Saksamaal, Fordi Saarlouisi tootmisüksuses. Uudismudeli tellimuste vastuvõtmine on alanud.